העיתונאי מ’הארץ’: גנץ הוא כסיל במובן העמוק, המקראי של המלה

באיש גס הרוח והכסיל הזה, במובן המקראי של המלה, שגם לא מודע לצחוק שהוא עושה מעצמו, תולים את יהבם אינטלקטואלים, אנשי רוח, משכילים שונים, המקווים שיצעיד אותם לשחר של יום חדש • הלא תבושו?
חרדים 10
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 19:46

גמגום? בהירות מחשבה? העיתונאי בני ציפר מ’הארץ’, הנמנה על מעריציו של ראש הממשלה, סבור כי יו”ר כחול לבן הוא בעיקר “גס רוח וכסיל”.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו – כתב ציפר:

בני גנץ הוא כסיל במובן העמוק, המקראי של המלה, כלומר לא טיפש כהוראת המלה בימינו אלא בער, או מי ששונא ללמוד. ואני מציע לאלה המתעתדים עדיין להצביע בשבילו בבחירות הקרובות לעיין בספר משלי ובכל 48 הפעמים שבו מזהיר אותנו שלמה המלך החכם באדם מפני הכסיל.

על הדרך הם ימצאו גם את ההוכחה לכסילותו של גנץ, המזדהרת מן הפסוק ממשלי שהוא שיבש במעין נון-שלנטיות וזלזול תהומי. “את יודעת, ב… ב… ״, אמר אותו טופלה טוטוריטו לאיילה חסון ברדיו, ״כשיגבור עליך אויבך אל תירא, בנופלו אל תשמח. יש איזה קומבינציה כזו״.

המשפט שגנץ השתמש בו ״יש איזו קומבינציה כזאת״ גרוע יותר מן השיבוש עצמו שעשה. הוא מצביע על הבוז שקיים בתוכו לתרבות באשר היא.

המשפט הזה אומר בעצם ששלמה המלך (וזאת בהנחה שהוא יודע שהפסוק ששיבש הוא מספר משלי) חיבר ״קומבינציות״. כמו מנות קומבינציה שמזמינים במסעדת סושי.

כלומר, שאין הבדל איך אומרים את הרעיון שבקומבינציה, ושבעצם מה זה כבר משנה הדיוק הזה, ומה הבעיה לרמוס בגסות את נכסי הרוח של העם היהודי ובעצם של האנושות כולה אם הם עומדים על דרכך לבטא את החוכמה-שלך-בעיני-עצמך.

ובאיש גס הרוח והכסיל הזה במובן המקראי של המלה, שגם לא רוצה ללמוד מהניסיון שהוא לא מתאים לתפקיד שהוא מייעד את עצמו למלא, וגם לא מודע לצחוק שהוא עושה מעצמו, תולים את יהבם אינטלקטואלים, אנשי רוח, משכילים שונים, המקווים שיצעיד אותם לשחר של יום חדש. הלא תבושו?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות