“לא להתפתות”: הרב יצחק גינזבורג ורבנים בחב”ד נגד הצבעה ל’עוצמה’

ראש ישיבת 'עוד יוסף חי', ומי שנחשב לאחת הדמויות הרבניות המשפיעות ביותר בקרב נוער הגבעות, חתם לצד רבים בכירים בחב"ד על מכתב הקורא שלא להצביע לרשימה של איתמר בן גביר • "בפרט אשר הניסיון הראה כבר שאינו מצליח"
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התש"פ / 20.02.2020 15:33

נמשכת הנטישה של עוצמה יהודית: שורת רבנים ומשפיעים בולטים  בחסידות חב”ד פרסמה ‘קול קורא’ המכוון “לחסידי חב”ד בכלל ולתושבי כפר חב”ד בפרט”, לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

המכתב חוזר על קביעתו של הרבי מליובאוויטש, לפיה על חסידיו “להצביע בעד הרשימה היותר חרדית” בבחירות לכנסת, ומבהיר כי הרבי התכוון לבחירה באחת המפלגות שבוודאי תיבחר לכנסת.

לנוכח דברי הרבי קבעו הרבנים: “ברור הדבר אשר כהצבעה למפלגה שאינה עוברת את אחוז החסימה – משמעותה היא הענקת הקולות לרשימות המתנגדים על ה’ ותורתו, והרי זה כאילו הצביעו לאותן רשימות רח”ל”.

אחת החתימות המעניינות ביותר על המכתב היא של הרב יצחק גינזבורג, תושב כפר חב”ד, המכהן כראש ישיבת ‘עוד יוסף חי’, ומי שנחשב לאחד הרבנים המשפיעים ביותר בחוגים רדיקליים בימין ובקרב נוער הגבעות.

בהמשך המכתב מבהירים הרבנים באופן מפורש כי הם מתנגדים להצבעה למפלגת ‘עוצמה יהודית’, למרות שאינם מזכירים את המפלגה בשמה.

הרבנים כותבים: “לאור זאת, הננו קוראים לכל אחד ואחת מאנ”ש ולתושבי כפר חב”ד בפרט, וכן לכלל ישראל שי’, לא להתפתות להצביע עבור רשימה אשר ישנו אפילו ספק שלא תעבור את אחוז החסימה, ובפרט אשר הניסיון הראה כבר שאינו מצליח”.

לדבריהם, “מלבד שדבר זה הוא היפך דעתו הברורה של הרבי, הרי שבמצב המיוחד בו אנו נמצאים – דבר זה עלול להיות כרוך בגרימת נזק ממשי רח”ל לכלל עם ישראל ואחריתו מי ישורנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות