מסתבך? מנדלבליט הורה: בדיקה משטרתית בפרשת המימד החמישי

עשרה ימים לפני הבחירות ובחדשות 12 מתפרסם כי היועץ המשפטי החליט לפתוח בבדיקה בנושא התנהלות חברת "המימד החמישי", שניהל בני גנץ לפני סגירתה • בליכוד זועמים: מדוע ממתין מנדלבליט עם הפרסום לאחר הבחירות? • נתניהו: יום עצוב לישראל • גם גנץ וגם אלשיך לא חשודים
דוד ליבוביץ
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 20:30

האם גנץ צועד בעקבות נתניהו? בחדשות 12 פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה החליט לפתוח בבדיקה בנושא התנהלות חברת ‘המימד החמישי’, שניהל בני גנץ לפני סגירתה – והעסקה עם המשטרה, שבראשותה עמד אז המפכ”ל רוני אלשיך.

בליכוד זעמו ותהו מדוע מנדלבליט מחכה עם ההודעה בנושא לאחר הבחירות.

ראש הממשלה נתניהו הגיב: יום עצוב למדינת ישראל.

על פי הפרסום של הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, ההחלטה כבר התקבלה אצל היועמ”ש לפני שבועות, אבל פרסומה מתעכב “בשל הקירבה לבחירות”.

מדובר במידע שממתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה במשך תשעה חודשים. בשבועות האחרונים נפלה החלטה לפתוח בבדיקה של הנושא – שלב אחד לפני חקירה‎.

גם גנץ וגם אלשיך לא חשודים.

הדוח של מבקר המדינה מתח ביקורת על החוזה שנחתם בין החברה למשטרה – חוזה בהיקף של 4 מיליון שקלים שאמור היה להיות בהיקף של 50 מיליון שקלים. גנץ היה יושב ראש החברה, שלפי הדוח שפרסם המבקר דאז יוסף שפירא קיבלה חוזה עם פטור תמוה ממכרז – על סמך מצג שווא.

יו”ר כחול לבן, התייחס בסוף השבוע לפרשה ואמר: “אין לי שום בעיה עם חקירה בנושא של המימד החמישי. כל הספין הזה הוא שקר מהמילה הראשונה עד האחרונה”, אמר. “לא רק שזה שקר מוחלט, זה שקר בלי כל בסיס שהוא. אני אדם ישר, אין לי שלושה כתבי אישום, נקי לחלוטין, נתניהו מואשם באשמות חמורות ביותר כדאי שיזדכה עליהם ואחר כך נראה מה עושים”.

תגובות

מהליכוד נמסרה תגובה חריפה נגד מנדלבליט: “למה מחכים לאחר הבחירות עם הבדיקה של המימד החמישי בעוד שבכל מה שקשור לראש הממשלה הם רצו עם כתב החשדות לפני הבחירות?”.

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב: ‏”כחול לבן מבינים היום שלא לעולם חוסן. הם זרקו בוץ על רה״מ וטענו שהוא לא יכול לכהן לאור החשדות. ומה יצא בסוף? רה״מ לא קיבל אגורה לכיסו והואשם בסיקור אוהד! חלקו של גנץ במימד החמישי? חלקו של אשכנזי בהרפז ובשמן? חלקו של יאיר לפיד בידיעות אחרונות? מי שמצביע לכחול לבן מצביע לשחיתות”!

העיתונאי שמעון ריקלין הגיב: ‏”תראו. אתם יודעים מה אני חושב על מנדלביט. אבל אם לא שוכנעתם עדיין שימו לב: הקראת כתב החשדות נגד נתניהו 5 שבועות לפני בחירות? ברור.

“פתיחה בחקירת המימד החמישי נגד גנץ 4 שבועות לפני הבחירות? אי אפשר. התירוץ של מנדלביט: זה קרוב מדי לבחירות. שבוע הבדל. עכשיו תגידו לי: זה לא קרקס?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות