הוועדה חושפת הבלוף: לא הייתה כלל עלייה במספר החרדים שגויסו

ועדת נומה לבדיקת בלוף הגיוס הגישה את מסקנותיה לרמטכ"ל: התגלה כי לצד השגיאות ואי הדיוקים - חלק מהנתונים הוטו באופן מכוון • בניגוד למה שדווח לדרג המדיני: לא הייתה מגמת עלייה במספר המתגייסים החרדים בין השנים 2014-2018
חיים טוויל
כ"ב שבט התש"פ / 17.02.2020 21:15

ועדת החקירה של צה”ל, בראשות האלוף במיל׳ רוני נומה, שבדקה את הנתונים של בלוף גיוס החרדים, נפגשה עם הרמטכ”ל אביב כוכבי, והציגה לו את הדו”ח שגיבשה.

על פי הדיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, הוועדה מצאה כי חלק מהנתונים הוטו באופן מכוון, רוב הנתונים היו לא מדויקים – ולמעשה הדו”ח מצביע על כשל מערכתי חמור.

לפי הדו”ח, לא הייתה כלל עלייה במספר החרדים שגויסו, זאת בניגוד למה שדווח לדרג המדיני, ולא היה גרף של עלייה בין השנים 2018-2015.

ככל הנראה יינקטו צעדים פיקודיים נגד ראש אכ”א וקצינים נוספים.

לא תהיה הדחה של קצינים מצה״ל אבל כנראה נזיפה, נזיפה חמורה והערה פיקודית.

האנשים שהיו מעורבים בזיוף בפועל רובם כבר לא בצבא.

תגובת דובר צה”ל: הרמטכ”ל, רא”ל אביב כוכבי, מינה בחודש דצמבר 2019 צוות בדיקה בראשות האלוף במיל’ רוני נומה לצורך בדיקה עמוקה ויסודית של נתוני גיוס 2011-2018.

נדגיש כי הדוח טרם הושלם. בשלב זה צוות הבדיקה הציג בפני הרמטכ”ל מספר פעמים את מסקנותיו והרמטכ”ל הנחה על השלמת נתונים נוספת. עם סיכומו המלא של הדוח, לרבות מסקנותיו האישיות, יוצג הדוח במלואו לציבור בשקיפות מלאה עד סוף השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות