בגלל הקורונה: יעקב ליצמן יכניס את הגר”ש עמאר לבידוד של 14 יום

משרד הבריאות החליט להרחיב את בידוד הבית לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו • הרב הראשי הספרדי של ירושלים, ששהה בסינגפור בשבת, יצטרך להיכנס לבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו ארצה
יוסף גרינבוים
כ"א שבט התש"פ / 16.02.2020 19:09

לאחר הערכת מצב שהתקיימה היום (ראשון) בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות על נגיף הקורונה הוחלט להרחיב את בידוד הבית לשבים ממקומות נוספים.

מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים:

1. תאילנד
2. הונג קונג
3. סינגפור
4. מקאו

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה – ונאסר עליו לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

משמעות ההודעה החדשה של משרד הבריאות כלפי השבים מסינגפור, בין השאר, היא: הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הגר”ש עמאר, ששהה בסינגפור בשבת, יצטרך להיכנס לבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו ארצה.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום כי משרדו מתכוון לבדוק אם אזרחים ששבו ממדינות המזרח הרחוק אכן נשארים בבידוד במשך 14 יום.

“החלטנו לעשות ביקורי פתע כדי לראות אם אנשים מקיימים את הבידוד הביתי”, סיפר ליצמן בראיון לגלי צה”ל.

בהודעת המשרד נאמר: “במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה.

“גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

“הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות