מה סיפרו הישראלים מ’ספינת הקורונה’ לליצמן בצ’ט וידאו? • צפו

נבחנת האפשרות להשיב לארץ את הישראלים שנמצאים בהסגר ב'ספינת הקורונה' מול חופי יפן • השר ליצמן שוחח עם הנוסעים בוידאו צ'ט - והם שיבחו את חב״ד: "בזכותם שורדים" • "מתפללים שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אנו נערכים שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ"
נתן פרל
י"ז שבט התש"פ / 12.02.2020 13:28

שר החוץ ישראל כ”ץ אמר היום (רביעי) בריאיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב, כי נבחנת האפשרות להשיב לארץ את הישראלים שנמצאים בהסגר בספינת הקורונה.

השר כ”ץ הוסיף: “מחר יערך דיון במשרד החוץ עם על הגורמים הרלוונטיים. נעשה כל מאמץ, תוך הקפדה מרבית על בידוד והתנאים הנדרשים כדי להגן על כלל הציבור”.

שר הבריאות ביצע הבוקר,  לאחר ישיבת הערכות היומית בנושא נגיף הקורונה, יחד עם מנכ”ל המשרד משה בר סימן טוב, מספר שיחות וידאו עם הישראלים שנמצאים בספינה הנתונה בהסגר מול חופי יפן. הנוסעים שוהים בבידוד מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה.

השר חיזק אותם, התעניין בשלומם והקשיב למצוקתם לאור הימצאותם בבידוד במשך הזמן הנדרש על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי.

ליצמן אף מסר להם את מספר הטלפון של עוזרו בלשכה כדי לתת מענה ככל שיידרש.

השר ליצמן אמר לישראלים כי העם בישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום ובבריאות טובה בקרוב. “מתפללים שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אנו נערכים שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ”.

מנכ”ל המשרד הוסיף בשיחתו עם הישראלים על הספינה כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על הגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית.

כתב חרדים 10 מציין, כי כל אחד מהנוסעים ששוחח עם השר שיבח את חב״ד – שדואגים להם כל הזמן ובזכותם הם שורדים.

מיד בסיום השיחה איתם התקשר ליצמן אל שליח חב”ד בטוקיו, הרב מנדי סודקביץ, כדי להודות לו על העזרה לישראלים שבספינה

הרשויות ביפן אישרו הבוקר כי נמצאו 39 חולים נוספים על הספינה.

בכך עלה מספר הנדבקים במקום ל-175 בני אדם. בין הנבדקים ישנם נופשים, אנשי צוות ואף שומר באזור הבידוד.

כ-3,711 השוהים על הספינה נמצאים בבידוד מיום חמישי, לאחר שאותרו בה נשאים של הנגיף, ארבעה מהחולים שאותרו במקום מוגדרים במצב קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות