נציג ‘דגל’ בפאנל בחסות הארגון שמתריס נגד המפלגות החרדיות

בירושלים יתקיים פאנל בחירות בחסות 'נבחרות', ארגון הנאבק במפלגות החרדיות, ובהשתתפות החרדית של 'העבודה' - הלוחמת נגד הפרדה מגדרית במערכת ההשכלה הגבוהה • בעוד נציג ש"ס לא יופיע, נציג 'דגל' ישתתף • לפני שנה סירב ‘מכון לב’ להזמין את צ’רנוביצקי לפאנל בחירות
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התש"פ / 10.02.2020 16:05

ביום שלישי הבא יתקיים בירושלים פאנל בחירות חרדי, תחת הכותרת  ‘זכות הבחירה – מי יתחייב להשמיע את קולנו בכנסת הבאה’, וידונו בו על נושאים כמו חינוך חרדי ממלכתי מפוקח, זכויות נשים, וגזענות ואפליה.

הכנסת מתקיים בין היתר בחסות ‘נבחרות-תנועת נשים חרדיות’ המנהלות מאבק במפלגות החרדיות, תוך הצגת דרישה לשלב נשים ברשימת המפלגות.

בין המשתתפים בפאנל יהיו ח”כ יצחק פינדרוס מדגל התורה, ח”כ ד”ר שלמה קרעי מהליכוד, מיכל צ’רנוביצקי ממפלגת העבודה ועוד.

אולם, בעוד נציג של ש”ס לא יופיע בפאנל, השתתפותו של ח”כ יצחק פינדרוס מעוררת תהיות. “נציג של דגל התורה משתתף בפורום יחד עם מיכל צ’רנוביצקי , שהתריסה נגד המפלגות החרדיות בריש גלי נגד ההפרדה המגדרית במערכת ההשכלה הגבוהה? בחסות ארגון ‘נבחרות’ שמתריס נגד המפלגות החרדיות?!”

מדגל התורה נמסר בתגובה: “אנחנו מגיעים להשמיע את דעתנו בכל מקום. כן גם בועידת הארץ. ע”ע הרב גפני. הגב’ הנכבדה לא מגיעה בגלל עצמה אלא כנציגת מפלגת העבודה. וכך גם היא מופיעה במודעה.

“אנחנו לא נגיד לאף מפלגה את מי להביא ואת מי לא להביא, כמו שאני לא רוצה שמפלגות אחרות יגידו לי את מי להביא לפאנל”.

מש”ס לא נמסרה תגובה על פניית חרדים 10 – מדוע נציג המפלגה לא משתתף בפאנל.

כתב חרדים 10 מציין, כי המכללה החרדית ‘מכון לב’ בירושלים סירבה להזמין את צ’רנוביצקי לפאנל בחירות שערכה לפני שנה, בסיבוב א’  – למרות שהיא בוגרת המכללה.

לפי דיווח ברשת ב’, נציגת המכללה הסבירה כי הסיבה לכך היא התנגדותה של צ’רנוביצקי להפרדה המגדרית במערכת ההשכלה הגבוהה.

איש התקשורת משה גלסנר צייץ אז בתגובה: “שאפו למכון לב, שסירב להגיש את הלחי השנייה ולארח את בוגרת המוסד מיכל צ’רנוביצקי, שמתחזה לנציגת החרדים ונלחמת כביכול בשמם בהפרדה בין גברים לנשים באקדמיה לחרדים”.

לדבריו, “אין בעיה לארח חילוני שידבר נגד ההפרדה, אבל לא מתחזה לחרדית שיורקת לבאר ששתתה ממנה ופוגעת בנשים החרדיות. יש גבול לחוצפה!”

צ’רנוביצקי, תושבת העיר אלעד,  היא  יו”ר התא החרדי במפלגת העבודה. בפריימריז של המפלגה היא הגיעה למקום ה-20.

כאשר התמודדה בפריימריז של העבודה לפני כשנה היא הכריזה: “הגיע הזמן לח”כית חרדית. תמו הזמנים שהיה אפשר להשתיק אותנו. כשהקמתי בבחירות 2013 את ‘מפלגת עיר ואם’ באלעד עיר מגוריי, זה היה תקדים, היום הפמיניזם החרדי סוחף מאות ואלפי נשים חרדיות”.

היא הצהירה אז: “אני מייצגת את ‘החרדים החדשים’, עשרות אלפי חרדיות וחרדים שכבר לא מצביעים אוטומטית למפלגות החרדיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן בושה
    10/02/2020 16:49
    משה
  1. נותנים לגיטמציה לאנטי חרדיות האלה