בנט: פתאום כולם על הראש שלנו, כולה יש לנו פקקטה שבעה מנדטים

יו"ר ימינה סיפר במהלך נאומו בכנסת על עלון השבת החדש של העבודה-מרצ, ולמה כל המפלגות במלחמה על קולות הציונות הדתית: "כל מקום שאני הולך כולם עלינו" • ומה סיפר אייכלר?
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התש"פ / 10.02.2020 12:39

שר הביטחון נפתלי בנט, סיפר בצהריים (שני), במהלך נאומו במליאת הכנסת – על עלון שבת חדש בו נתקל השבת בבית הכנסת.

בנט פנה ליו”ר העבודה-מרצ, ח”כ עמיר פרץ, שישב במליאה: “אספר לכם סיפור. הייתי השבת בבית הכנסת, מצאתי עלון שבת, הפלא ופלא, של איזה מפלגה. היית אומר ש”ס, היית אומר הליכוד, לא. של העבודה-מרצ. זה יפה, זה מחמיא.

“עכשיו אני שואל את עצמי דבר נורא מעניין, זה קמפיין שאף פעם לא ראיתי דבר כזה. כולם על הראש של הציונות הדתית. כחול לבן יש להם קמפיין עם דגל וחרד”ל, מפלגת העבודה על הראש, ליברמן על הראש, ש”ס פתחו למען השם מטה ציוני דתי, שלא לדבר על הליכוד”.

בנט המשיך: “שבת שעברה הייתי בחיפה, בישיבת הסדר. אני חורש מבקר 15-20 בתי כנסת בשבת, זה מתיש אבל חשוב. הייתי בישיבה לא סופר מפורסמת של הרב זיני בחיפה. אני מקבל אתמול הודעה שראש הממשלה הולך לבקר באותה ישיבה. כל מקום שאני הולך כולם עלינו. כולה יש לנו פקקטה שבעה מנדטים.

“למה כולם על הראש של הציונות הדתית? אני אגיד לכם למה. הציונות הדתית עד לפני עשר שנים היינו ערכיים, נחמדים וחסרי השפעה לחלוטין. עם אותם שבעה מנדטים היה לנו שר מדע וחלל אפילו לא חבר קבינט. אמרו לנו אתם תלכו להתיישבות, תלכו לצבא, תלכו ליחידות, אבל בניהול ענייני המדינה תזוזו הצידה, תתעסקו בדתות.

“ואז באנו והיום שומו שמים יש שר ביטחון עם כיפה, שרת משפטים ממפלגת הציונות הדתית, חברים בקבינט. אנחנו משפיעים”, הוא הסביר את המהפך.

ח”כ ישראל אייכלר אמר במליאה לשר הבטחון שהתלונן על רדיפת הציונות הדתית: “ברוך הבא למיעוטים הנרדפים. שר הצבא האדום טרוצקי, היה בעצם יהודי בשם לייב ברונשטיין.

“כשהתמנה לשר הבטחון בא אליו יהודי לבקש טובה כיהודי אל יהודי. אמר לו טרוצקי: אינני יושב כאן כיהודי אלא כמהפכן. ענה לו היהודי: כשידיחו אותך זה לא בגלל שאתה מהפכן אלא כי אתה יהודי…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות