נתניהו צעק: “איך הם מעיזים? לא נותנים לעבוד! מה זה אי אפשר”

ראש רשות האוכלוסין וההגירה, שלמה מור יוסף, סירב להעלות את בני הפלאשמורה לפני הבחירות - כשטען: "בלתי אפשרי להביא 400 איש תוך שלושה שבועות" • נתניהו זעם: "סיירת מטכ"ל יכולה, חיל האוויר יכול, רק אתם לא יכולים"
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התש"פ / 09.02.2020 22:39

עימות חריג: ראש הממשלה בנימין נתניהו צעק היום, במהלך ישיבת הממשלה, על ראש רשות האוכלוסין וההגירה שלמה מור יוסף – לאחר שזה סירב לדרישתו להעלות את בני הפלאשמורה עוד לפני הבחירות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מור יוסף אמר בדיון בממשלה: “זה בלתי אפשרי להביא 400 בני אדם בשלושה שבועות. אי אפשר מהרגע להרגע, צריך לשמור על מנהל תקין וייתכן שנעמוד לביקורת”.

נתניהו השיב בכעס: “איך הם מעיזים? הם לא נותנים לעבוד. אין דבר כזה אי אפשר – סיירת מטכ”ל יכולה, חיל האוויר יכול, רק אתם לא יכולים”.

ראש הממשלה החליט, בניגוד לדעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, להביא את העלאת בני הפלאשמורה לאישור הממשלה.

ואכן, הממשלה אישרה היום את התוכנית להביא לישראל עוד כ-400 עולים מאתיופיה.

נתניהו הבהיר כי ישראל מחויבת לשלב את בני העדה בחברה הישראלית. “נמשיך לפעול בכל הכוח נגד ביטויי גזענות, בכל מקום, ובוודאי בכל חלק של הממשלה וגם של הציבור. אנחנו יוצאים נגד זה, אנחנו מבינים באמת את התחושות של בני ובנות העדה”, אמר נתניהו בישיבת הממשלה.

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, אמר: “לפני כ-40 שנה, כלוחם בשייטת, הייתה לי הזכות לסייע להביא את ראשוני העולים מאתיופיה מחופי סודאן. היום, כשר העלייה והקליטה, אנחנו פועלים להבאת יתרת בני הפלאשמורה שנמצאים באתיופיה וממתינים, בשל תהליכי הבחירות, כבר שנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות