הפח שטמנו לשס ודגל: יאשרו בי”ס ממלכתי חרדי בבני ברק?

המפלגות החרדיות מתייחסות אל 'החרדים העובדים' רק כאשר יום הבוחר נראה באופק • כעת מבקש חבר מועצת ב"ב, יעקב וידר, לנצל הזדמנות: "בעיר לא נפתח מוסד ממלכתי-חרדי בשל סירוב תמוה של העירייה. עכשיו הזמן לתקן את העוול בו עסקני העירייה כופים את דעתם על ההורים"
אריה ריבקינד
י"א שבט התש"פ / 06.02.2020 20:53

המפלגות החרדיות מתייחסות אל ‘החרדים העובדים’ רק כאשר יום הבוחר נראה באופק. פתאום ש”ס מקימה מטה מיוחד שיתחנף אליהם, וגם בדגל התורה מרבים לפזר הבטחות – שלעולם לא מתגשמות.

אחד הדברים עמם מתמודדים ‘החרדים העובדים’ הם קשיים בקבלת ילדיהם למוסדות הלימוד – והקמת בתי ספר ממלכתי חרדי.

היום, לאחר שח”כ משה גפני הצהיר כי יהדות התורה החליטה ללכת על הראש של הציבור הדתי-לאומי ולנגוס בקולות –  אמרה ח”כ איילת שקד כי גם ימינה פונה ל’חרדים העובדים’.

“אני פונה לציבור החרדי העובד שרוצה שילדיו ילמדו ליבה ושיוכלו ללכת ללימודים אקדמאים ולרכוש מקצוע”, אמרה שקד. “נפתלי בנט כשר חינוך ואני כשרת משפטים פעלנו לאפשר לימודים בהפרדה באקדמיה. אנו מחויבים לפתיחת ממ״ח (-ממלכתי חרדי) היכן שיש ביקוש ולהילחם אם צריך גם מול הרשות המקומית”.

מי שהחליט לאתגר את כולם הוא יעקב וידר, יו”ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק שהגיש היום (חמישי) הצעה דחופה לאישור הקמת בית ספר ממלכתי חרדי בבני ברק.

“כמעט מידי יום אני מקבל פניות מתושבים שסובלים מאפליה וגזענות ומעוניינים במוסד חינוך ממלכתי חרדי איכותי אך נענו בשלילה”, אומר וידר. “עכשיו, כשכל המפלגות מחזרות אחרי קולות הציבור ‘החרדי העובד’ –  זאת הזדמנות נדירה לדרוש וגם לקבל תמיכה בצרכים של ילדי החרדים העובדים”.

לדבריו, “פניתי לעמיתי, חברי מועצת העיר משאר הסיעות, ואמרתי להם שעכשיו זה הזמן של כולנו לתקן את העוול ארוך השנים בו עסקני העירייה כופים את דעתם על ההורים. רק ההורים יחליטו היכן ילמדו ילדיהם”.

במכתב ששיגר לראש העיר בני ברק, כתב וידר: “לפני מספר שנים הקים משרד החינוך זרם חינוך ממלכתי חרדי (ממ”ח) שנותן מענה להורים חרדים רבים שמעוניינים שילדיהם ילמדו במוסד בבעלות משרד החינוך, וזאת גם בהיבטים של איכות הוראה גבוהה, בקרה מתמדת, תשתיות פיזיות תקינות, מיגור מוחלט של גזענות ואפליה, וגם כמובן בהיבט של לימודי יסוד מלאים המותאמים לתלמידים חרדים”.

וידר הוסיף וכתב: “מאז ועד היום נפתחו בתי ספר ממלכתיים חרדים רבים, המונים אלפי תלמידים ותלמידות, לשביעות רצונם המלאה של ההורים, צוותי ההוראה ואף התלמידים.

“קיבלתי פניות רבות ביותר של הורים תושבי בני ברק שטוענים כי גם הם מעוניינים שילדיהם יזכו ללמוד בבית ספר ממלכתי חרדי, אך לא קיימים כלל מוסדות מסוג זה בבני ברק בשל סירוב תמוה של העירייה”.

לדבריו, “מבדיקה שערכתי מול המחוז החרדי במשרד החינוך עלה כי משרד החינוך מודע מאוד לצורך והביקוש למוסד ממלכתי חרדי בבני ברק ומעוניין להעמיד את כל המשאבים והתקציבים הנדרשים לכך, אך החוק מחייב גם את הסכמת אגף החינוך של עיריית בני ברק להקמת המוסד”.

ראש העיר, רובינשטיין. יאשר ממלכתי חרדי?

אלא ש”מאגף החינוך בעירייה נמסר לי כי קיימת הנחיה להתנגד להקמת מוסדות חינוך ממלכתיים חרדים בעיר באופן גורף. לא הצלחתי לקבל הסבר מי קיבל את ההנחיה ומה הנימוקים לכך.

“משכך, מוצעת בזאת החלטה:

1. מועצת העיר בני ברק מורה לאגף החינוך לתמוך בבקשות להקמת בתי ספר ממלכתיים חרדים.

2. מועצת העיר מחליטה כי העירייה תפסיק להתערב בהחלטות ההורים היכן ילמדו ילדיהם, וודאי שלא תכפה עליהם עמדה כלשהי נגד רצונם ו/או תפיסת עולמם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממלכתי חרדי זו צביעות
    07/02/2020 09:21
    אמת
  1. גם אנגלית ומתמטיקה ,עבודה מכובדת,וגם פטור מגיוס…
    האנשים האלו מנסים להנות מכל העולמות,כמו המזרחי בשעתו….
    החלטתם להשתלב בחיי המעשה? בבקשה ,אתם גם מוזמנים להתגייס בגיל 18.
    הפטור מגיוס נועד לאנשים שרואים את עתידם בעולם התורה כאברכים ,ולא לכאלו שרוצים לתפוס טרמפ איפה שמשתלם

  2. ממלכתי חרדי = היי טק
    07/02/2020 13:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה העתיד. אני מתרגל למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. אשמח ללמד ולהגיש לבגרות תלמידים בתחומי תוכנה רובוטיקה ואלקטרוניקה.