תחקיר ‘הארץ’: ליברמן סייע לחרדים מיוחסים להשיג ‘פטורים’ מצה”ל

כאשר יו"ר 'ישראל ביתנו' כיהן כשר הביטחון - הח"כים החרדים ועוזריהם זכו לדלת פתוחה בלשכתו, לטובת קבלת פטורים והקלות בגיוס למאות צעירים חרדים • בשנת 2018 המספר זינק ל-158 פטורים, וב-2019, כאשר ליברמן כבר לא כיהן במשרד - נחתכו הפטורים ל-82 בלבד
אריה ריבקינד
ח' שבט התש"פ / 03.02.2020 11:03

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הפך מאז עזב את משרד הביטחון לסמל ההסתה נגד הציבור החרדי, כאשר בשנה האחרונה מצב עצמו כלוחם הגדול למען גיוס חרדים ונגד מתן פטור משירות צבאי.

יותר מכך: המחלוקת אודות חוק הגיוס והעמדה הלוחמנית שהציג היו הרקע לפיזורה של הכנסת ה-20.

אולם, מתחקיר שפרסם הבוקר (שני) אהרן רבינוביץ בעיתון ‘הארץ’ עולה כי מאחורי ההצהרות הלוחמניות היתה כהונתו של ליברמן כשר הביטחון, בשנים 2016–2018, חגיגה של ממש עבור חרדים מקושרים.

מסמכים ועדויות שפורסמו בתחקיר מגלים, כי באותה תקופה זכו הלשכות של הח”כים החרדים לדלת פתוחה ולערוץ ישיר למשרד הבטחון, וכך זכו מאות צעירים חרדים – בהם בנים של פוליטיקאים, אדמו”רים ודמויות מוכרות אחרות – לפטורים והקלות בגיוס.

בין הלשכות שהיו בקשר מתמשך עם לשכת ליברמן ניתן לציין את לשכותיהם של שר הבריאות יעקב ליצמן, יו”ר ועדת הכספים משה גפני, חבר הכנסת יואב בן צור מש”ס.

בתחקיר מצוין עוד כי ממש באותה תקופה שבה כיהן ליברמן כשר זכו מאות מאנשי הפלג הירושלמי לפטור גורף מגיוס, וניתנה שורת הקלות בפיקוח על מערך הדחיות של תלמידי הישיבות.

מהנתונים עולה כי בשנת 2016 קיבלו 64 תלמידי ישיבות פטור ב’החלטה מיוחדת’. בשנת 2018 המספר זינק ל-158 פטורים, וב-2019, כאשר ליברמן כבר לא כיהן במשרד הביטחון – נחתכו הפטורים ל-82 בלבד.

בלשכת ליברמן מכחישים את הפרסום וטוענים: “שר הביטחון לשעבר מעולם לא התערב בשום מקרה הנוגע לפטור מגיוס, אפילו לא ברמיזה. פניות מהמגזר החרדי בענייני גיוס, כמו פניות משאר הציבור, מטופלות ללא התערבות ובהתאם להחלטות הדרגים המקצועיים”.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “צה”ל יבדוק לעומק את הטענות העולות בכתבה, ותוצאות הבחינה יוצגו לרמטכ”ל. הלקחים יילמדו וככל שהדבר יידרש, יינקטו הליכים משמעתיים נגד המעורבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות