נפלו בגת: 10 צעירים, רובם חרדים, נעצרו באירופה בגלל הברחת גת

הצעירים, בנים ובנות ממשפחות חרדיות, נעצרו בוינה, קופנהגן ולונדון - ועומדים בפני סכנת מאסר • מסתמן: עבור חלק מהצעירים, חלקם קטינים, מדובר בנסיעה ראשונה לחו"ל, והם התפתו להעביר את מזוודות הגת תמורת תשלום
חיים טוויל
י"ט טבת התש"פ / 16.01.2020 19:05

עשרה צעירים חרדים ישראלים, ביניהם גם בנות – מתוכם שלושה קטינים – נעצרו בשבוע האחרון בערים וינה, קופנהגן ולונדון, בגין ניסיון להברחת עשרות קילוגרמים של גת במזוודותיהם.

עונשם של הצעירים, שצפויים לשהות בשבועיים הקרובים בבית מעצר עד למשפט, עלול להיות חמור.

משרד החוץ הישראלי דיווח, כי מסתמן שעבור חלק מהצעירים מדובר בנסיעה ראשונה לחו”ל, ונראה כי הם התפתו להעביר את מזוודות הגת, שנחשבות לסם לכל דבר במדינות אירופה – בעבור תשלום ממפעילים בישראל.

הגת נחשב ללהיט במדינות שונות והביקוש אליו גדול מאוד, עד כדי כך שק”ג אחד יכול לעלות כמה מאות יורו ואף יותר.

במשרד החוץ הוסיפו, כי הקונסולים הישראלים עוקבים אחר ההליכים ויסייעו ברמה ההומניטרית כנדרש במדינות בהן נעצרו הצעירים.

“למשרד החוץ ידוע על מעל 90 ישראלים שנעצרו בנסיבות דומות מאז נובמבר 2018, חלקם עדיין במאסר, כולל צעיר שנשפט ל-10 שנות מאסר בתורכיה”, נאמר בהודעת המשרד.

במשרד החוץ הישראלי מזהירים מזה זמן רב את המטיילים הישראלים בעולם, נוכח התופעה המדאיגה שרק הולכת וגדלה – של הברחת גת.

ממשרד החוץ והמחלקה לישראלים בחו”ל באגף הקונסולרי נמסר: “שבים ומתריעים על תופעה מדאיגה זו, ומזהירים צעירים ומשפחותיהם לבל יתפתו להבריח גת, כי זה עלול להסתיים בתקופת מאסר ארוכה במדינה זרה, בהוצאות רבות למשפחה ולקשיים נפשיים לעצור”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני חודש בדיוק שוחררה צעירה חרדית, נערה קטינה מישראל, שהבריחה יחד עם חברתה כמות גדולה של עלי גת אל תוך אירלנד, לאחר 3 חודשים מיום מעצרה – ללא כל עונש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות