טראמפ: “התקופה שבה אומות נכנעות לתוקפנות של טהרן נגמרה”

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב, בהצהרה מיוחדת, על מתקפת הטילים האיראנית על בסיסים אמריקניים בעיראק • "אנחנו שולחים מסר לטרוריסטים: אם אתם מעריכים את החיים שלכם  - אתם לא תאיימו על חיי אמריקנים"
נתן פרל
י"א טבת התש"פ / 08.01.2020 19:10

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הגיב הערב (רביעי) על מתקפת הטילים האיראנית על בסיסים אמריקניים בעיראק.

את הצהרתו פתח טראמפ במלים: “כל עוד אני נושא בתפקידי לא ארשה לאיראן להשיג נשק גרעיני. הרדיפה של איראן אחרי נשק גרעיני היא איום על האנושות”.

על המתקפה אמר: “אף אמריקני לא נפגע במתקפה של המשטר האיראני. כל החיילים שלנו בטוחים. נזק קטן בלבד נגרם לבסיס שלנו. הכוחות שלנו מוכנים לכל דבר”.

הוא ציין, כי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, אם יצטרכו לפעול נגד איראן.

טראמפ התייחס גם לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני: “סולימאני היה אחראי לכמה מהפשעים החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת. הוא אימן פעילי טרור ובאופן אכזרי רצח חיילים אמריקנים. סולימאני הורה על ירי של טילים על כוחות אמריקניים ורצח אזרח אמריקני אחד. בימים האחרונים הוא תכנן שוב לפעול נגדנו”.

הנשיא הוסיף: “איראן היא המממנת העיקרית של הטרור, רודפת אחרי נשק גרעיני ומאיימת על העולם. לא ניתן לזה לקרות.

“במשך זמן רב מדי מדינות סבלו את ההשפעה של איראן במזרח התיכון ומעבר. התקופה שבה אומות נכנעות לתוקפנות של טהרן נגמרה. אנחנו שולחים מסר לטרוריסטים: אם אתם מעריכים את החיים שלכם  – אתם לא תאיימו על חיי אמריקנים”.

לדבריו, בידי האמריקנים צעדים כלכליים נוספים שאפשר לנקוט נגד איראן. “ארה”ב תטיל סנקציות על ממשל איראן, שיישארו עד שאיראן תשנה את התנהגותה. במקום להודות לארה”ב על הסכם הגרעין הם צעקו ‘מוות לאמריקה’ ביום שההסכם נחתם”.

טראמפ קרא למעצמות לפעול יחד עם ארצות הברית, במטרה למנוע את תוקפנות איראן.

“אירופה, סין ורוסיה חייבות לפעול יחד אתנו לריסון איראן. העולם חייב להגיד לאיראן – לא נסבול את ההתנהגות שלכם יותר. אני קורא למדינות ברית נאט”ו  להיות פעילות יותר במזרח התיכון”.

הנשיא הוסיף: “אנחנו לא רוצים את הנפט של המזרח התיכון. אנו חזקים מאי פעם. הטילים שלנו גדולים, מהירים והרסניים. אנחנו לא חייבים להשתמש בהם. אני אומר לאנשים באיראן – אתם רוצים עתיד של שגשוג? ארה”ב רוצה לקדם את השלום עם כל מי שרוצה בכך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות