ריבלין: ‘לא קובע מי יהיה ראש הממשלה. אקבע מה העם החליט’

נשיא המדינה ראובן ריבלין הבהיר בראיון בוועידת 'ידיעות אחרונות', כי דבריו על כך שהעם צריך "לרצות נכון" נאמרו בהומור ולא הובנו נכון • "אני הייתי בטוח שבנימין נתניהו יתנגד למתווה אבל הוא קיבל את המתווה" • "ראש הממשלה הבין אותי, אולי אחר כך הוא פירש את דברי לא נכון"
אריה ריבקינד
ט' טבת התש"פ / 06.01.2020 10:56

נשיא המדינה ראובן ריבלין הבהיר הבוקר (שני), בראיון בוועידת ‘ידיעות אחרונות’, כי דבריו לפני כשבוע על כך שהעם בוחר, אבל העם צריך “לבחור נכון”, נאמרו בהומור.

ריבלין הדגיש בדבריו, כי חזקת החפות עומדת לכולם, גם לנבחרי הציבור: “כאשר מואשם אדם הרי שחזקת החפות היא חזקת חפות חשובה ביותר”.

במהלך הראיון שאל העיתונאי נחום ברנע את ריבלין על ‘מתווה הנשיא’, אותו הציב בפני ראש הממשלה ויו”ר כחול לבן לאחר הבחירות, ועל השאלה אם נתניהו אולי לא הבין אותו נכון,

“ראש הממשלה הבין אותי, אולי אחר כך הוא פירש את דברי לא נכון, אבל הוא הבין אותי”, השיב ריבלין.

על הסיבה שהביאה אותו להציע את המתווה – אמר ריבלין: “ידעתי שהליכוד לא יסכים שתקום ממשלה בלי שנתניהו יהיה ראש הממשלה וידעתי שכחול לבן לא יסכימו להקים ממשלה שנתניהו יעמוד בראשה.

“אמרתי להם: צריך לראות איך אנחנו מרבעים את המעגל, אז אני אתן לכם עצה. כל אחד מכם חושב שהשני ייכנע לרצונותיו אבל אני יודע שאף אחד מכם לא ייכנע. אני הייתי בטוח שבנימין נתניהו יתנגד למתווה אבל הוא קיבל את המתווה”, סיפר ריבלין.

הנשיא מתח בהמשך ביקורת מרומזת על נתניהו: “ברגע שראש הממשלה קיבל את עקרון הנבצרות אני הבנתי שהוא לא יבקש חסינות”.

לקראת הבחירות הקרובות אמר הנשיא: “אני לא זה שיקבע מי יהיה ראש הממשלה. אני זה שיקבע מה העם החליט”.

ריבלין התריע מפני ההשלכות של רצף מערכות הבחירות על המדינה: “יש לנו אשליית תפקוד, אנחנו כבר שישה ימים במצב של 1/12 מהתקציב. האשליה שכאילו אנחנו מתפקדים אינה נכונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות