טראמפ: ‘נשמיד 52 אתרים אירניים, לא רוצה לשמוע עוד איומים!’

הנשיא האמריקני מאיים, בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לפגוע ב-52 מטרות איראניות - אחת עבור כל שבוי אמריקני שנלקח בהשתלטות על שגרירות ארה"ב בטהרן ב-1979 • "המטרות הללו, כמו גם איראן עצמה ייפגעו באם נרצה במהירות רבה ובצורה קשה מאוד"
נתן פרל
ח' טבת התש"פ / 05.01.2020 01:39

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, שיגר הלילה (ראשון) בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, איום חריף כלפי הממשל באיראן – ורמז שחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד ‘כוח קודס’ של משמרות המהפכה, לא יהיה האחרון.

“איראן מנסה לדבר כעת באומץ רב על התמקדות במטרות אמריקניות מסוימות, כנקמה על כך שפטרנו את העולם מנוכחותו של מנהיג הטרור שלהם, שרצח אמריקנים רבים ופצע אחרים. כל זאת, בלי להזכיר את מעשי הרצח שלו כלפי עמו, כולל הרג של מאות מפגינים איראניים בעת האחרונה”, כתב טראמפ.

הוא הוסיף: “איראן רק מייצרת בעיות במשך השנים. החיסול הזה הוא רק אזהרה. אם איראן תנסה לפגוע באזרחים או מטרות אמריקניות, אנחנו מוכנים לטפל ב-52 אתרים איראניים (המייצגים את 52 בני הערובה האמריקניים שנלקחו על ידי איראן לפני שנים רבות), חלקם ברמת חשיבות גבוהה במיוחד למשטר בטהרן ולתרבות האיראנית”.

טראמפ הדגיש: “המטרות הללו, כמו גם איראן עצמה ייפגעו באם נרצה במהירות רבה ובצורה קשה מאוד. ארה”ב לא רוצה (לשמוע) עוד איומים!”

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו מוקדם יותר כי הצי האמריקני שיגר כוח של יותר מאלפיים נחתים למזרח התיכון, זאת בנוסף לתגבור הכוחות של צבא ארה”ב שעליו כבר הוכרז עוד קודם לכן.

לפי הדיווחים, ספינת תקיפה של חיל הים האמריקני ועל סיפונה 2,200 נחתים, שהייתה צפויה להשתתף בתרגיל מול חופי מרוקו, תסטה ממסלולה ותפליג לעבר המזרח התיכון.

אתמול כבר הוכרז כי 3,000 חיילים מהדיווזיה ה-88 ישלחו לאזור המפרץ הפרסי ועיראק על מנת לתגבר את הצבא האמריקני באזור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות