אחרי הרצח: בני הקהילה בעיר ג’רזי סיטי יודו על הנס, הרבי מגיע לעודד

לאחר הרצח במרכול של הקהילה: האדמו"ר מהרי"י מסאטמר יגיע הערב לחזק את חברי הקהילה בעיר ג'רזי סיטי •  בקהילה יודו על שהרוצחים לא נגעו ביושבי בית המדרש ותלמידי הת"ת הצמודים למרכול הכשר
נתן פרל
ט"ז כסלו התש"פ / 14.12.2019 19:17

הערב (מוצאי שבת) יערכו בקהילת ‘קהל עדת גרינוויל’ סעודת מלווה מלכה רבתי בבית המדרש של הקהילה בשכונת גרינוויל בג’רזי סיטי.

במלווה מלכה יודו בני הקהילה על הנס שאירע עמם, כששני הרוצחים לא נכנסו לבית המדרש ולתלמוד התורה הצמודים למרכול בו נרצחו הבחור משה צבי דייטש הי”ד, ומרת לאה מינדל פערענץ הי”ד.

מי שצפוי להשתתף בסעודה הוא האדמו”ר מהרי”י מסאטמר,  שיגיע משכונת ויליאמסבורג שבברוקלין לחזק ולעודד את בני הקהילה.

במודעה שפרסמה הקהילה בערב שבת נכתב, כי הסעודה תתקיים ב”שבוע הבעל”ט בו חל כ”א כסלו, יום ההצלה והשחרור של מרן רבינו הקדוש והטהור מסאטמאר זי”ע, אשר גם ראינו אור בתוך החושך כאשר אפילו בתוך ההסתרה הציץ עליו מעל הבירה, ולא נגע האויב יד גוי אכזרי אשר כרה לי שוחה, בתוך בית מדרשינו ובילדי התשב”ר בבנין התלמוד תורה”.

עוד נכתב: “במעמד זה נזכה לקבל פני קדשו של ראש גולת אריאל כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א מסאטמאר שישמיע דברות קודש להרעיף עלינו טללי חיזוק ואמונה להחזיק מעמד בימים אלו לחזקינו ולעודדינו, אחר האסון נורא שקרה ל”ע שהחריד כל בחץ בישראל, ובפרט תושבי עירנו היישוב בגרינוויל זשערסי סיטי ההולכת ונבנית ומתנוססת לתפארה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תזה מעניינת לגבי מהותו של "הנס" בתודעה החרדית
    14/12/2019 19:27
    שאול א.
  1. בכל מקרה יהיה “נס” מבחינתם. זה שכמה נהרגו לא ישבש את התזה.
    גם אם מטוס יתרסק וכולם יהרגו זולת אחד שיוותר נכה לכל ימי חייו, זה מבחינתם נס. שהרי הנס חל לגבי אותו אחד “שניצל” ולא לגבי כל היתר שנהרגו.
    יש כאן קושי אמוני מהותי. מדוע הנס חל רק לגבי אותם אלה שלא פגעו בהם? מדוע לנרצחים לא קרה נס? האם אלוקים מוגבל ביכולת שלו לעשות נסים? מה הקושי שלו להביא לכך שיהיו שוטרים במקום שיחסלו את המחבלים מבעוד מועד? או שהנשק שלהם פשוט לא יפעל?
    אין בעיה עם אלוקים. הבעיה היא עם “המאמינים” שמשקרים לעצמם.