6 מקורבי הרב ברלנד עוכבו בחשד לקבלת דבר במרמה והלבנת הון

בלשי המשטרה פשטו, עם צו בית משפט, על בתי 6 חשודים מקהילת 'שובו בנים' בירושלים, תפסו מסמכים וממצאים נוספים ועיכבו אותם לחקירה • לפני כחודש הגישה נורית, אמה של צעירה שנפטרה מסרטן, תלונה במשטרה נגד מנהיג 'שובו בנים' • בהמשך הוגשו נגדו תלונות נוספות במשטרה
חיים טוויל
ד' כסלו התש"פ / 02.12.2019 09:45

בעקבות התחקיר בחדשות 13 ותלונות נוספות שהוגשו למשטרה: בלשים פשטו הבוקר (שני) על שישה בתים ב’חומה השלישית’ – ובהם ביתו של הרב אליעזר  ברלנד  – ועצרו לחקירה שישה חשודים, גבאים ועוזרים של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ בירושלים.

הפשיטה בוצעה בצו בית משפט, בעקבות חשד לקבלת דבר במרמה והלבנת הון.

בלשי המשטרה ערכו חיפושים בבתי החשודים, ותפסו מסמכים וממצאים נוספים.

הרב ברלנד עצמו לא צפוי להיחקר.

הפשיטה בוצעה כחודש וחצי אחרי תחקיר חדשות 13, שבו פורסם כי הרב ברלנד גבה ממשפחתה של חולת סרטן מאות אלפי שקלים בתמורה לריפויה, והורה לה להימנע מטיפולים רפואיים, עד שלבסוף מתה.

לפני כחודש הגישה נורית, אמה של הצעירה, תלונה במשטרה נגד מנהיג ‘שובו בנים’, שהמליץ לבתה שלא לקבל טיפול רפואי, אלא להסתמך על ברכתו, בטענה שהוא סייע בכך להמתת בתה.

“אני כאן כדי להגיש תלונה נגדו על המעשים שהוא עשה”, הסבירה נורית בפתח תחנת המשטרה, “כל הכוונה שלי היא שברלנד ישלם את מה שהוא צריך לשלם – ואת זה המשטרה תחליט”.

האם הוסיפה: “אני פה כדי שאף אמא לא תסבול כמו שאני סבלתי, ובשביל שהוא ישלם על מה שהוא עשה – והוא עשה”.

לחרדים 10 נודע, כי הוגשו תלונות נוספות במשטרה.

בחדשות 13 צוין, כי אם בעתיד יוזמן הרב ברלנד בעצמו לחקירה, זה לא יהיה המפגש הראשון שלו עם החוקרים. שכן, הוא כבר נחקר והורשע בעבר בעבירות של מעשים חמורים בחסידות שלו ואף ישב בכלא.

התחקיר המטלטל של אריאלה שטרנבך חשף את ‘תעשיית פדיון הנפש’ של מנהיג ‘שובו בנים’, המבטיח להסיר מחלות ולרפא חולים סופניים, ובתמורה גובה מהם סכומי עתק.

“לומר לאדם חולה סרטן לוותר על כל כספו ולהימנע מטיפול רפואי בלי כל הסמכה רפואית – סיכון לא סביר”, אמר פרופסור גבריאל הלוי מהקריה האקדמית אונו.

לדבריו, “הסיכון הלא סביר הזה גרם למותה וזו עבירת הריגה”.

כזכור, כפי שנחשף בחרדים 10, חקירת המשטרה מתמקדת בבכירים בקהילת ‘שובו בנים’, החשודים בשיתוף פעולה במעשים הפליליים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוב מאד!!
    02/12/2019 15:04
    צמח
  1. שכל הכת הזו תקבל את עונשה!!