הראשל”צ: “זו מלחמת מצווה, חייבים להתחזק בלימוד” • צפו

הגר"י יוסף הגיע לעצרת התעוררות בשכונת נווה יעקב לרגל המצב הקשה • פסק: "על פי ההלכה זו מלחמת מצווה" • עורר את הקהל להתחזק בלימוד התורה • ומה אמר לאברכים על "העצות" הביטחוניות?
שלמה בן חיים
כ"ג תמוז התשע"ד / 21.07.2014 18:26
צריכים חיזוק:  הראשל”צ הגר”י יוסף הגיע אמש (ראשון), לעצרת חיזוק שנערכה בשכונת נווה יעקב בירושלים לעצרת חיזוק לרגל המבצע בעזה.

הראש”ל נשא נאום נרגש בעצרת, כשהוא קורא למאות המשתתפים להתחזק בלימוד התורה.   “בפרט בימים קשים אלו כשאנחנו נמצאים בעצומה של המלחמה, מלחמה כפי שהדגשתי – זה על פי ההלכה מלחמת מצווה, ברגע שהאויבים קמים עלינו להורגנו – “הבא להורגך השכם להורגו”, יש מצווה ללכת ולהילחם.

“מסכנים החיילים שלנו נמצאים בחזית בעזה, המצב שלהם זה מצב של סכנה, מסכנים”, אמר הראשל”צ וביקש, “צריך להתפלל עליהם, להרבות עליהם בתפילה, להתחזק בלימוד התורה ולכוון שזה יהיה להצלחתם ולהצלתם של כל הכוחות שלנו, כוחות הביטחון – החיילים שלנו, הם מוסרים את נפשם – מסירות נפש”.

הראשל”צ הגר”י יוסף התייחס לאסון של שלושה עשר חיילי גולני שנהרגו ברצועת עזה בלילה שבין שבת ליום ראשון ואמר: “היום שמענו בשורות לא טובות, שמענו על שלשה עשר חיילים שמסכנים, נהרגו. כתוב שהרוגי מלכות אין כל ברייה יכולה לעמוד במחיצתם. אלה שנהרגו על קדוש ה’ הם נמצאים בשורה הראשנה לפני הקב”ה”.

הגר”י יוסף הסיף ואמר: “אנחנו צריכים להתפלל הרבה על החיילים שלנו. הקב”ה יחזיר אותם בריאים ושלמים”.

הראשל”צ גם התייחס לאכזריות של חמאס ואמר: “איזה אכזריות לשלוח טילים על כל הארץ, או כל מיני מערבים שהם עושים, מבקשים מהם הפסקת אש והם ממשיכים בשלהם, כל מטרתם להשמיד ולהרוג ולאבד”.

לקראת סיום דבריו קרא הגר”י יוסף לאברכים: “אנחנו לא צריכים לתת עצות לממשלה, לפעמים אני שומע אברכים שמדברים אם צריך להיכנס ביבשה.. מה אנחנו מבינים בזה?, יש אנשים שנמצאים בממשלה ובביטחון והם מבינים בדברים האלה, זה לא תפקיד שלנו.

“מה התפקיד שלנו, להתחזק יותר בלימוד התורה, לא להפסיק באמצע הלימוד, ללמוד ברצף, שלא יהיה הפסקת צהריים. צריך לדעת, החיילים שלנו נמצאים במצב קשה, ואנחנו ככה נלך ונתבטל?”

את העצרת בהשתתפות מאות מתושבי השכונה ארגנו גבאי בתי הכנסת המרכזיים בשכונה ובראשם ר’ אברהם לוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות