שקד: מנסה ליצור בסיס לממשלת ימין I ליברמן: ספקולציות הזויות

יו"ר הימין החדש טוענת: כי ניתן להגיע להסכמות בין ליברמן לחרדים שימנעו הליכה לבחירות • יו"ר ישראל ביתנו מתעקש: "התחייבנו לציבור ואצלי מילה זו מילה. כל ממשלה צרה שתקום תיכשל"
אריה ריבקינד
ז' חשון התש"פ / 05.11.2019 20:18

שרת המשפטים לשעבר, ח”כ איילת שקד מהימין החדש, הסבירה הערב (שלישי) את המגעים שהיא מנהלת בתקופה האחרונה עם חברי הכנסת החרדים ועם אביגדור ליברמן במקביל.

בשידור פייסבוק לייב שאותו ערכה שקד היא אמרה: “הסיכויים שתקום ממשלת אחדות לא גבוהים, לכן אני משתדלת שיהיה איזה שהוא בסיס להקמת ממשלת ימין, איזה שהוא בסיס לשיתוף פעולה בין החרדים לבין איווט ליברמן.

“אני חושבת שאם שני הצדדים ילכו אחד לקראת השני זה בהחלט אפשרי. אין שום צורך לגרור את המדינה לבחירות נוספות”.

שקד הסבירה כי האופציה של הליכה לבחירות נוספות היא בעייתית: “בחירות נוספות ירעו את המצב של הימין, אני לא רואה איך הימין מתחזק בבחירות נוספות, וזה בטח רע למדינת ישראל”.

לדבריה, “יש לנו משימה מאוד גדולה, לצמצם את הגירעון הגדול שאנחנו נמצאים בתוכו, וכמובן שיש לנו גם אתגרים ביטחוניים ואתגרים חברתיים. בשביל לעשות את כל הדברים האלו צריך להקים ממשלה”.

שקד התייחסה גם להמשך הלו”ז הפוליטי ולאפשרויות שהוא פותח: “גנץ יחזיר את המנדט לנשיא ב-20 בנובמבר ואנחנו נכנסים לתקופה שהממשלה אף פעם לא היתה בה, שבה כל חבר כנסת יכול להגיש 61 חתימות לנשיא ולקבל שבועיים לצורך הרכבת ממשלה”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הבטיח הערב, בראיון מיוחד לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, כי מבחינתו קיימת אפשרות אחת בלבד להקמת ממשלה – ממשלת אחדות רחבה.

“אני מחייך כשאני שומע ספקולציות הזויות של העיתונאים והפרשנים. התחייבנו לציבור ואצלי מילה זו מילה. כל ממשלה צרה שתקום תיכשל. על מה הויכוח? בני גנץ וביבי מדברים בלהט בעד ממשלת אחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות