מחלוקת בין הליכוד ל’ימין החדש’ על חוק הבחירה הישירה של דרעי?

ראש הממשלה הבהיר: פועל להקמת ממשלת אחדות רחבה • איילת שקד:  "יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי היא נכונה, החלו בכנסת לעבוד על החוק"
אריה ריבקינד
ז' חשון התש"פ / 05.11.2019 12:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוריד הבוקר (שלישי) מסדר היום את יוזמת הבחירה הישירה שהציע השר אריה דרעי, ומבהיר כי אין לו כוונה לקדם חוק שיוציא את אזרחי ישראל לקלפיות כדי לבחור את מי היו רוצים כראש הממשלה – את בני גנץ או את נתניהו.

“ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה – הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת”, אמרו בליכוד.

את יוזמת הבחירה הישירה הציג יו”ר ש”ס אריה דרעי בישיבת ראשי בלוק הימין, ולפיה יחוקק חוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה כך שלא ייערכו בחירות חדשות לכנסת, אלא רק בחירות לראשות הממשלה בהם יכריעו אזרחי ישראל מי צריך להיות ראש הממשלה הבא: בנימין נתניהו או בני גנץ.

יו”ר ‘הימין החדש’, ח”כ איילת שקד, אמרה הבוקר כי היא תומכת בהצעתו של יו”ר ש”ס. “יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי היא נכונה”, אמרה שקד. “נתמוך בה, החלו בכנסת לעבוד על החוק”.

היא הוסיפה: ”אפשר לעשות הליך בזק של חודש עם אותו ספר בוחרים שקיים ולעשות תיקון חקיקה שאומר שבמצב שיש שתי מערכות בחירות ולא מצליחים להקים ממשלה – עושים בחירה ישירה בין שני המועמדים של שתי המפלגות הגדולות ביותר”.

גורמים במפלגת כחול לבן אמרו על ההצעה לבחירות ישירות בין בנימין נתניהו ובני גנץ. “לא הגיעה אלינו הצעה כזו ולא ברור מה היא אומרת. לכן גם לא נגיב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות