סקר I נתניהו או גנץ: מי היה מנצח בבחירה ישירה לראשות ממשלה?

על רקע ההצעה של אריה דרעי לפתור את הפלונטר הפוליטי בחירות ישירות רק לראשות הממשלה - סקר חדשות 12 בדק: מי היה נבחר? • כמה ממצביעי מרכז-שמאל אמרו שיצביעו לנתניהו? • עוד בממצאים: 1 מכל 4 ישראלים לא התחייב להצביע לאף אחד מהמועמדים • אלה התוצאות
אריה ריבקינד
ז' חשון התש"פ / 05.11.2019 21:08

יו”ר ש”ס אריה דרעי הציג אתמול בישיבת ראשי ‘בלוק הימין’ את יוזמת הבחירה הישירה, לפיה יחוקק חוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה, כך שלא ייערכו בחירות חדשות לכנסת, אלא רק בחירות לראשות הממשלה בהם יכריעו אזרחי ישראל מי צריך להיות ראש הממשלה הבא: בנימין נתניהו או בני גנץ.

יו”ר ‘הימין החדש’, ח”כ איילת שקד, אמרה הבוקר כי היא תומכת בהצעתו של יו”ר ש”ס. ”אפשר לעשות הליך בזק של חודש עם אותו ספר בוחרים שקיים ולעשות תיקון חקיקה שאומר שבמצב שיש שתי מערכות בחירות ולא מצליחים להקים ממשלה – עושים בחירה ישירה בין שני המועמדים של שתי המפלגות הגדולות ביותר”.

לפי שעה לא ברור אם מדובר בניסיון אותנטי לצאת מהפלונטר הפוליטי או עוד ספין בדרך לבחירות שלישיות – אך סקר שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית בדק במי הציבור הישראלי מעוניין לבחור – והעלה תוצאות מעניינות.

על השאלה: “אילו היו נערכות כעת בחירות מיוחדות לראשות הממשלה, עבור מי היית מצביע?”

ענו הנשאלים כך:‎

בקרב המגדירים את עצמם כמצביעי מרכז-שמאל: 7% מהמשתתפים בסקר ענו שיצביעו לנתניהו, 67% ענו שיצביעו לגנץ, ו-26% אמרו שלא יבואו להצביע או שאינם יודעים למי.

בקרב המגדירים את עצמם כמצביעי ימין: 66% מהמשתתפים בסקר ענו שיצביעו לנתניהו, 15% ענו שיצביעו לגנץ, ו-19% אמרו שלא יבואו להצביע או שאינם יודעים למי.

מתוך כלל המדגם: המנצח הוא ראש הממשלה המכהן – בנימין נתניהו, עם 40% תמיכה. לעומתו, יו”ר כחול לבן זכה ל-36% תמיכה בלבד, ו-24% מכל הנשאלים אמרו שלא יבואו להצביע או שאינם יודעים למי.

הסקר נערך על ידי מכון מדגם בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 526 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+. מועד איסוף הנתונים: 5 בנובמבר 2019.

בעקבות מספר התבטאויות בנושא על ידי בכירים מגוש הימין הבהירו הבוקר בליכוד כי ראש הממשלה איננו תומך ביוזמה.

“ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה – הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת”, נמסר מהליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות