ממשלה עם ליברמן? גפני מתבצר: ‘לא תהיה פשרה בנושאים הדתיים’

יו"ר 'דגל התורה' מבהיר כי מפלגתו לא תהיה מוכנה להתפשר "בנושאים הדתיים והעקרוניים, לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת"  - על מנת להקים ממשלת ימין עם ליברמן
אריה ריבקינד
ה' חשון התש"פ / 03.11.2019 11:19

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, מבהיר הבוקר (ראשון) כי יהדות התורה לא תסכים לבצע שום ויתורים, כדי לאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם אביגדור ליברמן.

נוכח הצעות שונות שעלו על ידי גורמים שונים – הבהיר הבוקר יו”ר ‘דגל’: “אני מודיע קבל עם ועדה – לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו. לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת”.

בין האפשרויות שעלו ליציאה מהפלונטר הפוליטי עלתה האפשרות שליברמן יסכים להיות חלק מממשלת ימין בהרכב דומה לממשלה שכיהנה במשך רוב תקופת הכנסת ה-20.

ח”כ איילת שקד התייחסה בימים האחרונים מספר פעמים לאופציה הזו ואמרה: “יש שתי אפשרויות סבירות – 1. ממשלת אחדות, נתניהו וגנץ יצטרכו לסכם ביניהם מי יהיה ראש הממשלה ראשון. 2. ליברמן יכנס לגוש הימין ויביא הישגים גדולים לציבור שלו והחרדים יצטרכו להתפשר”.

זאת כדי לאפשר לליברמן לסגת מההתחייבות לממשלה ללא חרדים.

אפשרות נוספת שעלתה הייתה: החרדים יסכימו לאפשר לליברמן להעביר חוקים מסוימים בתמיכת האופוזיציה, בלי שהם יצטרכו לתמוך בהם.

אולם, לנוכח הצהרתו של גפני הבוקר נראה שגם האפשרות הזו הולכת ומתרחקת. וכך, האפשרות של הליכה למערכת בחירות נוספת הופכת להיות בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר.

נזכיר, כי ליברמן עצמו גם מתבצר בעמדותיו – והבהיר ביום שישי: “כפי שהבטחנו לציבור התומכים שלנו לאורך כל תקופת הבחירות, דבר לא השתנה גם עכשיו. פעלנו ואנחנו פועלים בשקיפות מלאה ונקיים את כל ההבטחות שלנו לבוחר כי זו דרכנו.

“אנחנו נעמוד על דרשותינו להעברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שעבר בכנסת בקריאה הראשונה, כך גם לגבי סוגית לימודי ליבה במגזר החרדי, תחבורה ציבורית בשבת, חוק המרכולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות