סקר חדש: נתניהו יואשם בבחירות שלישיות, ג’ נחלשת, הפלונטר נשאר

מסקר 103fm עולה: 52% רואים בראש הממשלה אחראי עיקרי לתרחיש שבו ישראל תלך שוב לקלפי - בפעם השלישית • מחנה השמאל היה זוכה היום ב־58 מנדטים
אריה ריבקינד
ג' חשון התש"פ / 01.11.2019 01:55

מסקר שביצע מכון ‘מאגר מוחות’ בראשות פרופ’ יצחק כ”ץ עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm, עולה כי רוב הישראלים תולים בראש הממשלה בנימין נתניהו את האשמה ברוח הבחירות הנושבת שוב באוויר.

על פי הסקר, 52 אחוזים מבין הנשאלים בעלי הדעה רואים את נתניהו כאשם העיקרי לקיום הבחירות. 21 אחוזים תולים את האשמה בעיקר באביגדור ליברמן, ואחריו  יאיר לפיד – ש-19 אחוזים מהנשאלים בעלי הדעה סבורים כי גורר את המדינה שוב לבחירות. רק 8 אחוזים רואים ביריבו של נתניהו, בני גנץ, אשם במצב הפוליטי הסבוך.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, שוב לא הייתה כל דרך לשני הגושים להרכיב ממשלה.

מחנה השמאל, יחד עם הרשימה הערבית המשותפת, מגיע ל־58 מנדטים, בעוד מחנה הימין בראשות הליכוד עומד על 54. ישראל ביתנו שומרת על כוחה כלשון מאזניים עם 8 מנדטים.

הסקר נערך בימים רביעי וחמישי באמצעות פאנל אינטרנטי קיים, בקרב מדגם אקראי־הסתברותי של 507 משיבים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת (בגילי 18 ומעלה). טעות הדגימה האפשרית עומדת על 4.1 אחוזים בקירוב, ביחס לאומדנים השונים. יש לציין כי בשאלת האשמים בבחירות שלישיות הוצגו שמות ראשי המפלגות ברוטציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שטויות
    03/11/2019 15:28
    אורן
  1. שטויות , לא מאמין שיש אחד שבחר בביבי שחושב שהוא אשם. בשמאל בטח יגידו את זה אבל לא בימין.

    אף אחד לא חושב באמת שלפיד , גאוותן שבלי השכלה בכלל (אפילו בלי תעודת בגרות) או גנץ הרכרוכי ואפס נסיון פוליטי בכלל יצליחו לעמוד עם ביבי באותה ממשלה, זאת הרי בדיחה. הוא ענק בין גמדים.

    ואפשר להפסיק לחפש פוליטיקאים אשמים , כי הם לא.

    מי שאשם מבבחירות שלישיות זה האזרחים שבחרו בליברמן. וגם בבחירות הבאות מי שיבחר ליברמן בעצם בוחר בחירות רביעיות. פשוט וקל.