דרעי: “גוש הימין לא יתפורר. אז למה לבזבז עוד 28 יום?”

יו"ר ש"ס אריה דרעי העריך כי גנץ מעוניין במתווה הנשיא אבל לפיד הוא זה שמטרפד אותו • "מי שחושב שממשלת מיעוט תעיף את נתניהו טועה טעות גדולה" • "אין שום סיבה בעולם שנתניהו לא ימשיך לשמש כראש ממשלה ולהיות הראשון ברוטציה, רוב האזרחים היהודים אמרו כן לנתניהו"
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התש"פ / 24.10.2019 11:01

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, אומר כי יפעל לבלום בחקיקה את היוזמה שמובילות רשויות מקומיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

לטענת דרעי, המהלך שמוביל ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, חורג מסמכותן של הרשויות המקומיות.

בריאיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב התייחס דרעי גם למאמצים להרכבת הממשלה והבהיר כי אם לא תקום ממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא, יהיו בחירות נוספות: “בכל ממשלת אחדות – נתניהו יהיה ראשון”.

דרעי ציין כי אינו רואה אפשרות שבני גנץ ירכיב ממשלת מיעוט: “מי שחושב שממשלת מיעוט תעיף את נתניהו טועה טעות גדולה”.

דרעי העריך כי פניה של ישראל לבחירות שלישיות, “בני גנץ הוא אדם מסורתי אמיתי. הוא נאלץ ללכת על ממשלת אחדות חילונית בגלל שהמנדטים ברחו לליברמן. אני אומר לו – נכון שהתחייבתם, אבל הבוחר לא נתן לכם אפשרות להקים ממשלה לבד. אם לא תקום ממשלת אחדות, לצערי הרב נלך לבחירות”.

“אני נמצא כל הזמן בקשר עם הבוחרים שלנו, והם רוצים את נתניהו והליכוד”, אמר השר דרעי. “בסיבוב הקודם היו לנו 65 מנדטים, ואילו ליברמן לא היה עושה תפנית של 180 מעלות וגורם לכך שנלך שוב לבחירות… גם עכשיו אם תסתכל רוב האזרחים היהודים אמרו כן לנתניהו. ב-5 השנים האחרונות אני רואה את נתניהו ואת הניסיון האדיר שלו. אני שמח מאוד שהוא נמצא ליד ההגה, כל עוד שהוא יכול לשרת מבחינה חוקית. אני מאחל לו שיתגבר על כל הבעיות המשפטיות שלו. אני לא האמנתי שהוא יסכים למתווה של הנשיא”.

מה אמרת לגנץ אתמול?

“קודם כל, בירכתי אותו על המשימה הלאומית הגדולה שהוא קיבל. אמרתי לו שאם הוא כן ורוצה ממשלת אחדות, יש רק מתכון אחד. מטרת הפגישות הללו היא לנסות לפורר את הגוש, והגוש הזה לא יתפורר. אז למה לבזבז עוד 28 יום? אני הכי רוצה את ממשלת האחדות הרחבה הזו. יש כל מיני תיאוריות שנתנו לגנץ כל מיני מומחים מטעם עצמם, ואני רציתי שהוא יידע באופן הברור ביותר שנתנו לו מתנה”.

אתם מציעים לו להצטרף לממשלת ימין והוא לא רוצה.

“ב-1984 התחלתי את דרכי הפוליטית. גם אז היו שני גושים של 60-60, וכל אחד בא עם הגוש שלו למשא ומתן. פרס ושמיר, כל אחד הביא את החבילה שלו, וזו הייתה אחד הממשלות הטובות שהיו. הצענו לו ממשלה שוויונית לגמרי, בקבינט ובכל הנושאים”.

בראיון שהעניק לגל”צ אמר דרעי: “גנץ מעוניין במתווה הנשיא אבל לפיד הוא זה שמטרפד – אני לא רואה מתווה אחר חוץ ממתווה הנשיא”.

בדבריו הבהיר כי לא סירב לבקשה של גנץ להיפגש עמו. “אני לא סירבתי לגנץ בפגישה, אמרתי לו שהצוות שלנו לניהול המו״מ זה אלקין ולוין. כבר בזבזנו 28 ימים קריטיים בגלל ׳כחול לבן׳ לאחר שנתניהו קיבל את מתווה הנשיא ככתבו וכלשונו. אין טעם עכשיו לעשרות פגישות, הם צריכים לקבל החלטה מנהיגותית”.

דרעי טען כי על ראש הממשלה להיות ראשון ברוטציה: “בלוק ה-55 שהייתי ממקימיו הוא הצעד החשוב ביותר להקמת ממשלת אחדות. אין שום סיבה בעולם שנתניהו לא ימשיך לשמש כראש ממשלה ולהיות הראשון ברוטציה. אנחנו לפני קבלת החלטות חשובות ולביבי יש את הניסיון. העם חושב שנתניהו צריך להמשיך – 2 מיליון אנשים רצו אותו”.
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראשי ערים
    24/10/2019 12:36
    אני
  1. אריה מכלוף דרעי “אני מקווה שגם תביא לחקיקה ש התנאי לראש עיר יהיה מ שס “

  2. דרעעעעעעי
    24/10/2019 21:16
    זהירות
  3. אריה מחלוף דרעי . בסוף ירצה למנות ראשי ערים של אנשי שס . ואם לא יהיו ראו בטבריה … לגבי התחבורה . כניראה שיהיה לו תוכנית חדשה ברכבים הפרטיים . רכב כשר ורכב טרף ( וזאת שיבחנו שומרי המסורת .. לא החרדים,, על איזה רכב ליסוע בשבת )