גנץ יתן לו גט? האיום הסמוי ששיגר אמש יו”ר כחול לבן ליאיר לפיד

בין השורות בבית הנשיא שלח יו"ר כחול לבן מסר לשותפו: "מי שיגרור את ישראל לבחירות שלישיות יוקע מהמערכת" • בכירים בכחול לבן: "הדברים לא כוונו לנתניהו אלא ללפיד - לגנץ נמאס מהאגו שלו"
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התש"פ / 24.10.2019 11:50

כמה משפטים משמעותיים ביותר בנאום קבלת המנדט שנא אמש בני גנץ בבית הנשיא היו מופנים, לפי בכירים בכחול לבן – דווקא אל שותפו יאיר לפיד.

“מי שיגרור את ישראל לבחירות שלישיות, ייזרק מהמערכת הפוליטית”, אמר גנץ, “קיבלתי החלטות קשות בעבר, קיבלתי החלטות קשות השנה. אם אצטרך, אקבל גם החלטות קשות גם בימים הבאים. חבריי ואני ערוכים לכך. אינני מתכוון לבזבז זמן על ענייני אגו”.

לפי דיווח בישראל היום, לפי אותם בכירים, בדברים אלו העביר גנץ מסר ברור ללפיד כי עליו להתייצב מאחוריו.

“אולי נשמע לאנשים כי גנץ התכוון לנתניהו באומרו את אותם הדברים”, אמר אחד מבכירי כחול לבן לישראל היום, “אבל בפועל הוא התכוון ללפיד, ויאיר יודע את זה טוב מאוד”.

בכיר אחר הבהיר: “לבני נמאס מהאגו של יאיר, הוא רוצה להקים ממשלה ולהיות ראש הממשלה. הוא מבין שלפיד מושך את כחול לבן למטה בכל מה שקשור להקמת ממשלת אחדות. יש ללפיד אלרגיה מנתניהו ובכחול לבן רוצים לנהל מו”מ על הליכוד, ונכון לעכשיו נתניהו הוא העומד בראש ולכן חשוב להסתדר איתו.

“זוהי ההזדמנות של כחול לבן להחליף את השלטון, ואם לפיד לא יבין זאת ולא יוותר על האגו, הוא ייזרק החוצה. אי אפשר יהיה להתקדם פה. בני מבין שלפיד והאגו שלו יכולים להוביל את ישראל לבחירות שלישיות ולכך שההזדמנות שיש כעת לכחול לבן לא תתפספס בגלל לפיד, לכן חשוב לו שיבין את המסר, יתיישר ויתייצב מאחוריו”.

בכחול לבן הכחישו את הדברים: “עוד שקר שלא היה ולא נברא. גנץ ולפיד מאוחדים ומתואמים והגיעו לרגע הזה יחד בניגוד לכל התחזיות וההספדים. יו״ר כחול לבן דיבר בקולו, קרא להקמת ממשלת אחדות ליברלית ורחבה בראשות כחול לבן, וחזר על מחויבות המפלגה לשינוי במדינת ישראל. אנו מציעים להקשיב ולצטט את דבריו, ולא גורמים עלומים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוד ההצלחה איחוד
    24/10/2019 15:10
    יאיחוד
  1. סוד ההצלחה איחוד