רשמית: המנדט יימסר לגנץ I ומה תוצאות סקר ערוץ 13?

לאחר סבב שיחות שערך הערב מנכ"ל בית הנשיא עם כל הסיעות: הנשיא החליט להעניק לגנץ את המנדט להרכבת הממשלה מחר בשעה 20:00 • סקר חדשות 13: שתי המפלגות הגדולות התחזקו במנדט אחד, אבל לשני הגושים יש 56 ח"כים בלבד • ומי צריך לכהן ראשון בממשלת אחדות?
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התש"פ / 22.10.2019 20:28

מנכ”ל בית הנשיא הראל טובי, ערך הערב (שלישי) שיחות עם כלל סיעות הכנסת בבקשת מענה לפניה שנעשתה אליהן הבוקר, באשר לעמדתם בנוגע למועמד אליו יעבור המנדט.

לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית, החליט הנשיא ראובן ריבלין להטיל את התפקיד על יו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ – מחר בשעה 20:00.

לאחר החתימה על כתב המינוי, יישאו הנשיא ויו”ר כחול לבן גנץ דברים באולם בית הנשיא.

על פי חוק יסוד הממשלה לגנץ יהיו 28 ימים לצורך הרכבת הממשלה, והוא לא יוכל לבקש הארכה נוספת.

במידה שגנץ לא יצליח במשימה ימסור על כך הנשיא הודעה ליו”ר הכנסת.

לאחר מסירת ההודעה יפתח חלון זמנים של 21 יום שבו יתאפשר ל-61 חברי כנסת לבקש מהנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

חבר הכנסת שיקבל את משימת הרכבת הממשלה יצטרך לעשות זאת בתוך 14 יום.

אם אף אחד מחברי הכנסת לא ישיג 61 חתימות תלך המדינה לבחירות חדשות.

הפלונטר הפוליטי

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום כחול לבן הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, אחד יותר מהבחירות שנערכו בחודש שעבר. הליכוד גם הייתה מתחזקת במנדט ומקבלת 33 מנדטים.

כמו בבחירות, גם בסקר זה לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח”כים.

על פי הסקר, לשני הגושים יש 56 מנדטים ואילו לישראל ביתנו שמונה מנדטים. הרשימה המשותפת הייתה שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

נוסף על כך, עולה מהסקר כי ש”ס ויהדות התורה היו מקבלות שבעה מנדטים כל אחת, כאשר ש”ס מקבלת אחד פחות מהבחירות האחרונות. על פי הסקר, איחוד מפלגות הימין, ללא בנט ושקד, היה מקבל חמישה מנדטים, כמו גם העבודה-גשר שבבחירות קיבלה שישה מנדטים.

גם המחנה הדמוקרטי נחלש במנדט ומקבל ארבעה, נתון הדומה למפלגת הימין החדש, שהתפצלה בשבוע שעבר מהבית היהודי והאיחוד הלאומי – ומצליחה לעבור את אחוז החסימה, בניגוד לבחירות שנערכו באפריל.

מהסקר עולה גם כי 37% טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לשאת באחריות אם ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית ברציפות, ואילו רק 21% סבורים כי יו”ר כחול לבן, בני גנץ, הוא האשם במצב.

30% מהנשאלים סברו כי האחריות צריכה להיות מוטלת על שניהם באותה מידה, 8% טענו שהאחריות לכך איננה על אף אחד מהם, ו-4% ענו שאינם יודעים.

בסקר חדשות 13 שערך פרופ’ קמיל פוקס והתפרסם הערב נשאלו הנסקרים: “בהנחה שתוקם ממשלת אחדות, מי צריך לכהן בתפקיד ראש הממשלה ראשון”.

46% מהנשאלים ענו: יו”ר כחול לבן בני גנץ. 40% ענו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ו-14% השיבו שאינם יודעים.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 706 נשאלים, מהם 605 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.1%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין צורך
    23/10/2019 07:26
    אורי
  1. אין צורך ב 61. צריך להעביר חוק שבאם אין רוב של 61 ירכיב את הממשלה ראש המפלגה שזכתה לרוב הקולות גם ללא 61 חברי כנסת. מקסימום יהיו קואליציה אופוזיציה ומפלגת ביניים שתצביע לפי רצונה על כל חוק וחוק

  2. גנץ לא מתאים אפילו למשרת מכירות בטח לא רוהמ
    23/10/2019 11:15
    אני
  3. גנץ מזיר לי את קובי מרימי. המדינה מצביעה עבורו ויודעת שהוא הולך ליפול ובכל זאת. מצביעים ??? יש לכם עוד מדינה שאתם מהמרים על הבטחון שלנו? אתם חושבים שאתם בטוחים זהו יש מדינה. .. כלום לא בטוח תתתעוררו

  4. ממשלת מיעוט
    23/10/2019 21:56
    שרה רבקה
  5. ממשלת מיעוט הנשענת על קנה רצוץ מרץ משותפת .תומכי טרור. גזענים המדברים כנגד גזענות .ששים כאשר יהודים נזרקים מבתיהם.
    זאת מדינת היהודים שהעם רוצה ? לפקוח עינים מהמרוץ המתאבד הזה .