“נותנים לליברמן להתבשל”? העיתון של שס יורה במגעים לממשלת ימין

אף אחד לא מבקש ש'הדרך', ביטאון ש"ס, יעטוף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במחמאות • אבל בעת כה רגישה, פחות מלל מבזה גם כלפי מי שמבקש לפגוע בקדשי ישראל ובכל היקר לנו - לא יזיק. שיחות המוסר ניתן לשמור לזמנים אחרים, סבוכים פחות • כעת שווה לשמור על שתיקה
ח' תשרי התש"פ / 07.10.2019 12:37

חשבתם שהמפלגות החרדיות הפנימו את הלקח מהבחירות והפכו לזהירים יותר במילותיהם?

עלעול בדפי עיתון הבית של ש”ס מעלה תמונה עגומה.

עוד בנושא: אבל אשמים אנחנו: איך הח”כים החרדים הטביעו את כל הגוש

נכון, אף אחד לא מבקש ש’הדרך’, יעטוף את יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במחמאות, יחניף לו, כדי לגרור אותו לממשלת ימין-חרדים ולמנוע בחירות חוזרות. בכל זאת, האיש נלחם נגד ערכים הכי חשובים לציבור החרדי.

אבל לפחות שווה להקפיד על שתיקה. במיוחד כאשר מאחורי הקלעים יש מגעים לצירופו, יחד עם המפלגות החרדיות.

ומה בפועל נעשה? ירי ברגל של המאמצים הללו.

הנה קטע מטורו של אשר מדינה: “אין זה סוד כי אדון איווט מוצא את עצמו בימים אלה בין הפטיש לסדן. הוא למעשה אחד המפסידים הגדולים של מועד ב’. הוא שגרר מדינה שלמה לבחירות קשות ומיותרות במטרה להיות ממליך המלכים החדש, סיים בתור מפלגה שולית, כאשר בכל קונסטלציה פוליטית הוא איננו הכרחי. בנוסף, הדגל המרכזי – ‘ממשלת אחדות חילונית’ הולכת ומתרחקת, והוא אפילו לא שושבין שלה.

“באופק יש כמובן את איום הבחירות השלישיות, שעבור ליברמן שירק דם כדי להשיג שלושה מנדטים נוספים, הן כנראה יהיו מכת מוות. הציבור הימני שלו לא יסלח לו ויראה בו ‘מפיל סדרתי של ממשלות הימין’, שלא לדבר על אי היכולת לקיים את הבטחותיו האזרחיות לציבור הרוסי. ליברמן מאותת במצוקה לליכוד ואפילו מתחנן לקבל הזמנה רשמית למו”מ. בליכוד לא ממהרים להיענות לו ונותנים לו להתבשל. ‘שילך לשבת עם החברים החדשים שלו בשמאל’ אומרים שם.

“בהתחשב בעובדה שמדובר באדם לא צפוי, לא מן הנמנע שבסופו של דבר, כשהוא יהיה עם הגב לקיר, יעשה ליברמן את מה שמצופה ממנו וייכנס לממשלה. רמז לכך הוא נתן השבוע, כאשר הכריז בכינוס עם אנשי מפלגתו ‘לא יהיו בחירות שלישיות בישראל’. צריך להקשיב לו. אין ספק שהמפתח לפלונטר בידו, ייתכן שידרוש כמה ‘הישגים’ כדי להציג לבוחריו, ינמק משהו על הצלת המדינה ויקים בחזרה את ממשלת הימין”.

אז ככה: ליברמן רחוק מלהיות “אחד המפסידים הגדולים של מועד ב'”. לא דבר קטן הוא לשפר עמדות, ולהשיג 8 מנדטים כשהגעת למירוץ עם 5. ש”ס חגגה חגיגות ענק כשצמחה במנדט אחד בלבד ממועד א’ – ובצדק, כי קשה לשפר עמדות בזמן כה קצר.

גם האמירה שהוא “סיים בתור מפלגה שולית” מיותרת, לא חכמה, ואפילו אינה נכונה. נכון להיום, הסכמה שלו להיכנס לממשלת ימין תמנע בחירות. הוא הקובע, הוא עדיין “ממליך המלכים”.

מה גם, שבממשלה כזו, החרדים יגיעו ‘מחונכים’ יותר, לפי ראות עיניו לפחות. חוק הגיוס יעבור כפי שהוא, חוק המרכולים יוקפא. גם אם לא יצליח לקדם חוקים כמו נישואין אזרחיים או להחדיר ליב”ה למוסדות החינוך החרדי – הוא השיג הרבה מבחינתו.

האם הוא זה ש”מתחנן לקבל הזמנה רשמית למו”מ’? כל מי שמעודכן בדבר או שניים על המתרחש מאחורי הקלעים, יודע שהמציאות רחוקה מרחק שמים וארץ מהקביעה הזו. ליברמן פרטנר נכבד ביותר במאמצים להרכיב ממשלת ימין, וגם יו”ר ש”ס אריה דרעי מודע לכך.

אז אני לא יודעת עם מי שוחח אשר מדינה לפני שכתב ש”בליכוד לא ממהרים להיענות לו ונותנים לו להתבשל”, ומי אמר לו את המשפט “שילך לשבת עם החברים החדשים שלו בשמאל”.

הבכירים עמם שוחחתי רחוקים מלומר את המשפטים הללו.

ובכלל, בעת כה רגישה, קצת פחות מלל מבזה, גם כלפי ח”כ שמבקש לפגוע בקדשי ישראל ובכל היקר לנו – לא יזיק. טקטית. פוליטית. את שיחות המוסר ניתן לשמור לעיתות אחרות, בעייתיות פחות, סבוכות פחות.

כי האלטרנטיבה, ממשלת אחדות נטולת חרדים, תפגע עוד יותר בכל היקר לנו.

אז קצת זהירות לא תזיק.

הדפס כתבה

15 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במלחמה כמו במלחמה יש ענין לשבור אותו חד משמעית
    07/10/2019 16:09
    שפוי
  1. איך אמר שלמה המלך עת לדבר כשאתה משדר עוצמה היריב נחלש וכשאתה מתרפס [גם שתיקה לפעמים היא התרפסות] נאמר עליך ונהיה בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם כשהבוחרים הפוטנטציאלים של המפיונר המולדבי יבינום ששום דבר לא יעבור בשתיקה שכמו שחיסלו את סטאלין אפשר לחסל אותו הם יחשבו פעמיים הם חייבים לדעת שכל דבר בעולם פועל כבומרנג

  2. דרך אגב כל ממשלה נטולת חרדים מתפוצצת מהר זו עובדה גם אם לא תמיד יש בה הגיון
    07/10/2019 16:11
    שפוי
  3. ב42 שנים אחרונות שום ממשלה ללא חרדים לא שרדה הרבה ההבדלים ההשקפתייים בין הכופרים היא גדולה מאוד לתאוה יבקש נפרד חוץ משנאה לחרדים אין להם שום דבר שמאחד אותם והם מתפרקים מהר עם עובדות לא מתווכחים

  4. ש"ס
    07/10/2019 17:57
    אחד מהעם
  5. מה תעשה ש”ס וטרינר דרעי כאשר תורכב לבסוף ממשלה מבלי לצרפם ??? להלן כמה תרחישים : אריה דרעי יחיה ע”ח המדינה בכלא,ש”ס תתחנן לתקציבים ותתיבש ללא כסף מהר ותתפורר ,או אלי ישי יחליף את דרעי ויצא לדרך חדשה !!!!

  6. כתבת נהדר
    07/10/2019 20:33
    מצביע ג
  7. איזה עיתון דבילי, שמח אחד מציג את עצמו כיד ימינו של ביבי, למחרת טוען שהוא לא פוסל ישיבה עם גנץ ושהכל פתוח, ושבוע אחר הורס את כל מה שביבי מנסה לעשות…
    ש”ס זה לא מרן ש”ס זה אריה דרעי, אז שלא יבלבלו במח.
    שימשיכו לקושש 80 אחוז קולות מסורתיים חילונים ואנשי הפריפריה, בעוד מצביעי ג’ עושים נטו מה שגדולי הדור אומרים בלי לחשוב על ביבי או לא ביבי אלא נטו מה שגדולי ישראל אמרו !

  8. ליברמן
    07/10/2019 21:00
    אביתר
  9. ליברמן הוכיח יותר מפעם 1 שבניגוד לאחרים מילה שלו זאת מילה!!.. רוב מה שכתוב בכתבה זה דמיונות והזיות..ליברמן לא יסור מהבטחתו לבוחר וישב רק בממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן.

  10. האמונה של החרדים היום היא בכסף ורק בכסף.
    07/10/2019 21:43
    אריאל
  11. האם החרדים כמו ליברמן יהיו בלי בלוק למען המדינה ושתי הגדולות יחליטו על קווי יסוד ומי שאחרי ירצה להצטרף אז לפי קווי היסוד.

  12. "שילך לשבת עם החברים החדשים שלו" זה ציטוט שגם אני ראיתי מאחד העיתונים הגדולים
    07/10/2019 21:53
    חיליק
  13. חבל שאת לא בדקת לפניכן כמו שאת מבקשת ממנו

  14. עזות
    07/10/2019 22:49
    מימי
  15. מי את שתגידי מה לכתוב או לא. העיתון של שס לא צריכים ללקק לרוסי שהורס את היהדות ואת המדינה

  16. עזות
    07/10/2019 22:51
    מימי
  17. אתם רושמים תגובות רק מה שבא לכם מי שמעיר לכם אתם מוחקים

  18. מסית ומדיח
    08/10/2019 07:39
    אלי
  19. להערכתי לליברמן יש דין של מסית ומדיח.
    לא תחמול ולא תכסה….
    אסור להחניף לו
    אסור לרחם עליו
    מומלץ לא להסתכל על הפרצוף שלו.. על מנת לא להיפגע ממיליארדי המזיקים שסביבו.

    שלא לדבר שהוא לא יכול להצטרף למניין בבית כנסת.
    והוא בבחינת לא יבוא עמוני ומואבי..
    וגם בבחינת עמלק…

  20. חובשי הכיפה איבדו את הכבוד לזולת
    08/10/2019 12:11
    אני
  21. אנשים יראי שמיים שלא מקפידים בכבוד הזולת, מלכלכים פיהם בדברי נאצה ומרבים שנאה בישראל. בערב יום הכיפורים אתם נדרשים לחשבון נפש עמוק מאוד…

  22. כל הפוסל במומו פוסל
    08/10/2019 14:04
    ראי ראי שעל הקיר
  23. בדיוק מה שכתבת שש”ס עושים לאיווט את עושה להם אומרת לא להקניט אותו ומקניטה אותם באותה נשימה .ההבדל הוא שהם מקניטים את מי שנלחם בכל כוחו בתורת משה ואת מקניטה את מי שנלחמים בו כדי שלא יצליח בתכניתו האכזרית נגד התורה היהדות ועבדי השם

  24. שיחיו הקנאים הקנאיות ויסבלו
    08/10/2019 14:11
    ש"ס בין ענקום
  25. מקסימום אם את לא נרדמת ממרמור ותסכול עדיף לקחת כדור הרגעה ואולי זה יעזור בטוח יותר מועיל מללכלך על מפלגה של גדולי חכמי הספרדים שליט”א

  26. אם אין קמח אין תורה
    09/10/2019 00:32
    פישל
  27. מה יהיה כשתשלטו. תדברו אידיש???? הנשים יםרנסו אתכם. הן ילכו לצבא. יהיו טייסות. מודיעין….

  28. אביגדור ליברמן הוא אסון לעם היהודי.
    09/10/2019 06:27
    בנימין בן אביב
  29. כל “החכמים” “והמלומדים” כל האפסים בפוליטיקה ןבמוסד ובשב”כ,כולם לא הצליחו ליקרוא ולהבין שפוטין נשיא רוסיה הוא זה שמכוון ומנהל את אביגדור ליברמן,מאז שהרובל נפל ובעזרת אביגדור ליברמן גויסו מיליארדי דולרים שאוששו את הכלכלה ברוסיה,אביגדור ליברמן הפך “לשליח” של פוטין בתוך מערכת השילטון בישראל,ולא לישכוח שרוסיה תמיד תמכה בערבים גם במילחמת העצמאות שלנו ב-1948.