פיצול ‘ימינה’ לשתי סיעות נדחה למועד לא ידוע ‘מסיבות טכניות’

הדיון בוועדה המסדרת של הכנסת על בקשת ראשי המפלגות המרכיבות את 'ימינה' לפצל הסיעה נדחה למועד שטרם נקבע • סמוטריץ': "הבטחנו לבוחרים משני הצדדים שהחיבור הזה הוא בלוק טכני"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התש"פ / 06.10.2019 11:39

הדיון שתוכנן להתקיים היום (ראשון) אחר הצהרים בוועדה המסדרת של הכנסת בבקשת המפלגות המרכיבות את סיעת ‘ימינה’  לפצל את הסיעה לשתי סיעות – בוטל.

לעת עתה טרם נקבע מועד חלופי לקיומו. עם זאת, בסיעה מדגישים שהדחייה נובעת מסיבות טכניות.

לאחר הפיצול נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא מהימין החדש יפעלו בסיעה נפרדת מזו של הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ’, מוטי יוגב ואופיר סופר מהבית היהודי.

הבוקר התייחס יו”ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ’, לפיצול הצפוי והסביר מדוע המהלך מתבצע סמוך כל כך לבחירות לכנסת.

“זה צעד טכני”, טען סמוטריץ’, “כאשר התחברנו הבטחנו לבוחרים משני הצדדים שהחיבור הזה הוא בלוק טכני ואנחנו עושים עכשיו מהלך טכני של הפרדה”.

הוא הדגיש: “בעיני שום דבר לא משתנה ברמה המהותית. זה פשוט קיום של הבטחת בחירות. אתם צריכים להתרגל שיש פוליטיקאים שמקיימים הבטחות”.

סמוטריץ’ הודה שלו הדברים היו תלויים רק בו, הפיצול לא היה מתרחש. “ברמה המהותית אנחנו ממשיכים לעבוד בתיאום מלא, בשיתוף פעולה מלא, גם עכשיו בתוך המשא ומתן הקואליציוני וגם ביום שאחרי”, ציין.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, צייץ על ההחלטה להתפצל: “ההחלטה הפאתטית של שביעיית ימינה להתפרק לשתי סיעות מזכירה את הבדיחה של אורי אורבך – מה משותף לימין ולמזגן? מפוצל ועושה הרבה רוח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות