בבית היהודי ‘מתנפלים’ על הרב רפי פרץ: בטל את ההסכם עם בן-גביר

בכירים בבית היהודי מוחים על ההסכם עם עוצמה יהודית: "אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים" • ח"כ מוטי יוגב: "יש לכנס את מרכז המפלגה בדחיפות לדון בהסכם ובאופן בחירת הרשימה, ומיזוג עם האיחוד הלאומי"
יוני גרין
כ"ד כסלו התש"פ / 21.12.2019 23:16

התנגדות חריפה בבית היהודי להסכם שחתום השר הרב רפי פרץ עם יו”ר עוצמה יהודית, עו”ד איתמר בן גביר.

ח”כ מוטי יוגב מהבית היהודי הגיב בהתייחסות רשמית על ההסכם: “‏בשעה שחתרתי להסכם עם האיחוד הלאומי בעידוד הרב רפי פרץ, נחתם הסכם עם מפלגת עוצמה, שלא בידיעתי ולא על דעתי.

“יש לכנס את מרכז המפלגה בדחיפות לדון בהסכם ובאופן בחירת הרשימה, ומיזוג עם האיחוד הלאומי ולאפשר לציבור חברי הבית היהודי לקבל את ההכרעה. אנחנו מפלגה ציונית, דתית ודמוקרטית”.

לפי דיווח בערוץ 7, בפגישה שהתקיימה לפני כשבוע וחצי בביתו של הרב חיים דרוקמן, הוסמך ח”כ מוטי יוגב על ידי יו”ר מפלגת הבית היהודי לקדם מתווה למיזוג מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

על אף שהמתווה דלף בטעות לכלי התקשורת, האיחוד הלאומי השיב הערותיו למתווה.

אנשי יוגב כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה נוספת, בנוכחות חברי האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ וח”כ אופיר סופר, בה הרב פרץ התעקש שלא לסכם על דבר ועל אף שסוכם להמשיך בשיחות, עם שחר הפיצה לשכתו כי אין בכוונתה לקדם מהלך של פריימריז בציונות הדתית.

על ההסכם עם ‘עוצמה’ נודע לח”כ יוגב טלפונית ביום שישי עם החתימה, רגעים ספורים לפני עדכון כלי ההתקשורת.

בוך כך, בכירים בבית היהודי מוחים על ההסכם עם עוצמה יהודית – ואומרים: “אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים”.

במכתב ששיגרו אל הרב רפי פרץ, הם כתבו: “אנו סגני ראשי ערים, חברי מועצות ברשויות המקומיות, ראשי סניפים, חברי סניפים, פעילים וחברי מרכז בבית היהודי נדהמנו לגלות כי חתמת על הסכם של חיבור מהותי עם עוצמה (במובחן מבלוק טכני), ללא ידיעת החברים ושותפך לסיעה ח”כ יוגב, ובטרם קיימת דיון במרכז על חיבורים נכונים וטבעיים יותר וכי אתה ממשיך לנהל תרגילים פוליטיים ללא אנשי המפלגה, כמו גם נוקט בכל דרך על מנת שלא להתמודד בבחירות דמוקרטיות ומונע את התמודדותם של מנהיגים נוספים בציונות הדתית, וזאת רק בכדי לחסום אותם ולשמור על כסאך”.

הם הוסיפו: “מכיוון שאנחנו נציגי הבית היהודי בסניפים וברשויות מזה שנים רבות, ובשל העובדה שמפלגת הבית היהודי הינה מפלגה ותיקה בעלת מוסדות שנבחרו בחוק ואינה מפלגה של איש אחד, הנך מתבקש להודיע לאלתר על ביטול ההסכם, להביא את הצעותיך למרכז המפלגה לדיון אמיתי (המרכז אינו חותמת גומי!) ולקיים בחירות דמוקרטיות”.

הם הדגישו: “אנחנו אלו שנבחרו באופן דמוקרטי ומשרתים את הציונות הדתית בהתנדבות מזה שנים רבות ואף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים. אין שום סיבה שתגרור מפלגה מפוארת לתהום הפוליטית ותמנע את היכולת לאחד את כל גווני הציונות הדתית רק בגלל חששך מהתמודדות.

“במידה ולא תכנס מיידית את מרכז הבית היהודי לקיום בחירות וניהול הליך דמוקרטי, נכנס אנו את מרכז המפלגה ונכריז על בחירות דמוקרטיות שיחזירו את האמון והלגיטימציה הציבורית שאיבדנו בשנה האחרונה”.

על המכתב חתומים: סגני ראשי ערים, חברי מועצות ברשויות המקומיות, ראשי סניפים, חברי סניפים, פעילים וחברי מרכז בבית היהודי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחוז החסימה !
    22/12/2019 12:34
    רפ
  1. הפעם זה יקרה …. לא תעברו את אחוז החסימה וישראל תשתחרר מאלו
    השואפים שתחיה על חרבה לנצח נצחים.

  2. הבית היהודי
    22/12/2019 23:49
    גבריאל
  3. טיפשים.סוף סוף איחד שורות. בסוף תישארו מחוץ לבית. טיפשים