מרכז הליכוד יכונס ביום ה’ לאישור פריימריז ליו”ר • סער: ‘אני מוכן’

בליכוד אומרים כי המטרה היא "לנפץ את אשליית המרד בליכוד" • גדעון סער צייץ על כוונתו להתמודד: "אני מוכן" • השר ישראל כץ: אתמוך בנתניהו
אריה ריבקינד
ד' תשרי התש"פ / 03.10.2019 14:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל להיערך לקיום בחירות פנימיות מהירות לבחירת יו”ר תנועת הליכוד – תוך שבועות ספורים.

במפלגת הליכוד אמרו היום (חמישי) כי ראש הממשלה שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק.

לפי דיווח בחדשות 12, מרכז הליכוד יכונס ביום חמישי הבא לאישור הפריימריז לראשות המפלגה.

מטרת המהלך, לטענת המפלגה, היא “ניפוץ אשליית ‘המרד בליכוד’ שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות”.

במהלך זה מבקש נתניהו לקבע את מעמדו כיו”ר תנועת הליכוד ולמנוע ניסיונות לבצע מהלך להדחתו בתקופה הקרובה.

ח”כ גדעון סער מהליכוד, הנחשב ליריבו הפוליטי הבולט של ראש הממשלה בתוך תנועת הליכוד, רמז בצהריים בציוץ בטוויטר כי הוא עשוי להתמודד על הנהגת המפלגה מול נתניהו.

בתגובה לדיווחים צייץ סער: “אני מוכן”.

מנגד הודיע שר החוץ ישראל כ”ץ, כי אם יתקיימו פריימריז בליכוד בכוונתו לתמוך במועמדותו של נתניהו לראשות המפלגה.

בהודעתו ציין השר כ”ץ כי הוא תומך בנתניהו לראשות הליכוד במידה ויתקיימו בחירות מוקדמות לכנסת – והוסיף: “אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. אני קורא לגנץ וחבריו לנהוג בתבונה ובאחריות ולאפשר הקמת ממשלה רחבה, כפי שנגזר מתוצאות הבחירות ומהצעת נשיא המדינה”

במהלך ישיבת סיעת הליכוד, נשאל נתניהו על ידי חברת הכנסת ציפי חוטובלי אם החליט באופן סופי על הליכה לבחירות מקדימות במפלגה, והשיב כי הוא עדיין שוקל את המהלך.

כשהשר יובל שטייניץ הביע את דעתו כי “פריימריז לראשות המפלגה יהיו גול עצמי” – הסביר נתניהו: “כחול לבן בונים על פוטש, צריך להוריד את זה מסדר היום”.

התקופה הרגישה מבחינת ראש הממשלה היא תקופת 21 הימים לאחר שהנשיא מגיע למסקנה שאף אחד מחברי הכנסת שעליהם המליצו סיעות הכנסת – במקרה זה נתניהו וגנץ –  איננו מסוגל להרכיב ממשלה.

במשך תקופת 21 הימים הללו רשאית כל קבוצה של 61 חברי כנסת לבקש מהנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שמוכן לכך, ללא צורך בהמלצות סיעתיות.

במידה שלא מוגשת אף בקשה כזו הכנסת מתפזרת ויוצאים לבחירות חדשות.

תקופת 21 הימים הללו היא תקופה רגישה מבחינת ראש הממשלה, וזאת משום שבה הוא איננו שולט למעשה בצעדיהם של חברי סיעתו, ולכן, ככל הנראה, הוא מעוניין לשריין את מעמדו במפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות