ביבי וליברמן ייפגשו בבוקר: “אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה”

נתניהו התקשר לליברמן והשניים קבעו פגישה לבוקר: "נראה אם ניתן לגשר על הפערים בינינו, ובהתאם לזה נקבל החלטה" • ח"כ מלינובסקי: "מי שלקחו את כולנו לבחירות זה נתניהו והמפלגות חרדיות, שלא הסכימו לחוק גיוס. היום אני שומעת מאחורי הקלעים שהחוק לא כזה נורא מבחינתם"
אריה ריבקינד
ג' תשרי התש"פ / 02.10.2019 18:50

מפלגת הליכוד הודיעה הערב (רביעי) כי על רקע פיצוץ המו”מ עם כחול לבן, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו”ר ישראל ביתנו ח״כ אביגדור ליברמן בנוגע לאפשרות של שיתוף פעולה להקמת ממשלה.

“השניים קבעו פגישה למחר ב-9.30 בבוקר במשרד ראש הממשלה”, נאמר בהודעת הליכוד.

“אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה”, אמר נתניהו לליברמן.

מוקדם יותר הערב  תקף נתניהו את יאיר לפיד, והאשים אותו בסיכול המאמצים להקמת ממשלת אחדות.

“הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד”, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. “לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו”.

ראש הממשלה הוסיף: “לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ”.

ח”כ יאיר לפיד מכחול לבן הגיב: “אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכל כדי להוביל לבחירות: בנימין נתניהו”.

הבוקר, במהלך הישיבה של ראשי ‘בלוק הימין’ עלתה השאלה, אם כדאי להזמין רשמית את יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, לפגישה עם נתניהו.

לפי דיווח של אנה רייבה ברסקי ב’מעריב’, ראש הממשלה שאל מה דעת המשתתפים: לקרוא פומבית לליברמן להגיע לפגישה איתו עוד בטרם יחזיר את המנדט לנשיא המדינה.

זאב אלקין, יריב לוין, איילת שקד ומשתתפים נוספים תמכו ברעיון. לא היו מתנגדים.

הנימוק שהעלו ראשי המפלגות היה כי ליברמן מוכן להגיע, אם יוזמן, ולכן זה יהיה נכון ציבורית לפנות אליו ולהזמין אותו. חלק מהמשתתפים הסכימו כי מהלך כזה  יאפשר לנתניהו להראות כי עשה עוד ניסיון כדי למנוע בחירות.

‘מעריב’ דווח גם כי החרדים רומזים כי הם מוכנים להתפשר עם ליברמן בכמה תחומים, כולל נוסחת חוק הגיוס ודברים נוספים, אבל זה יכול לקרות רק אם יהיה מו”מ עם ישראל ביתנו ולא בשלב הנוכחי.

בתוך כך, המטה המצומצם של מפלגת ‘ישראל ביתנו’ נפגש בצהריים בירושלים ודן במצב הפוליטי שנוצר. בדיון הודגש כי הדבר האחרון שהמדינה צריכה היום, הן בחירות חדשות.

במפגש אמר יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן, כי “נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד.”

ליברמן הוסיף כי הוא מקווה שעדיין במסגרת הדו צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, “אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ‘ישראל ביתנו’ תניח הצעה משלה לשתי הסיעות.

״בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה״, אמר ליברמן.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו אמרה הערב ברשת ב’: “מי שלקחו את כולנו לבחירות זה נתניהו והמפלגות חרדיות, שלא הסכימו לחוק גיוס. היום אני שומעת מאחורי הקלעים שהחוק לא כזה נורא מבחינתם”.

על ההתעקשות של הליכוד להישאר עם כל בלוק הימין אמרה: “הם באים עם כל החמולה, עם המשפחה המורחבת, אני לא חושבת שזו התנהגות נקייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות