ביטן: ‘גנץ עם משחקים של ילדים קטנים. נפגש עם בל”ד. לאן הגענו?’

חבר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד התייחס לשינוי הכיוון של בני גנץ ומפלגתו - שלא רוצים להיות הראשונים שיקבלו את המנדט להרכבת הממשלה • הציע פתרון יצירתי שיאפשר, לדבריו, ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן
חרדים 10
כ"ג אלול התשע"ט / 23.09.2019 10:14

ח”כ דוד ביטן, יו”ר הקואליציה לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה,  התייחס הבוקר (שני) בראיון לחדשות הבוקר בערוץ 12 לתמרונים שמבצעת סיעת ‘כחול לבן’ על מנת שנתניהו יהיה הראשון שיקבל את המלצת הנשיא.

“נתניהו מדוכדך ומודאג ממה שקורה עם כחול לבן וגנץ, שהולכים עם הרשימה הערבית המשותפת בלי שום בעיה. זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. גנץ לא רוצה להיפגש עם נתניהו, אבל כן נפגש עם בל”ד. לאן הגענו?”, תהה ביטן.

לדבריו, ראש הממשלה “מאוכזב, הוא ציפה לקבל תמיכה הרבה יותר גדולה לאור מה שהוא עשה בשנים האחרונות. הוא לא קיבל את התמיכה הזאת מכל מיני סיבות, לצערי גם בגלל התקשורת שהשפיעה על חלק מהבוחרים. הקהילה האתיופית, שהיא קרוב לשני מנדטים, עזבה אותנו בגלל סיבות שלא קשורות בנו בכלל. היה גם את הסכם העודפים, אנחנו נתנו את המנדט לימינה, כחול לבן לקחו את המנדט מליברמן וזה ההפרש בעצם”.

ביטן התייחס לטענות לפיהן כחול לבן פועלת לכך שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל על גנץ שני ולא כעת: “לנו זה לא משנה, אנחנו סומכים בעניין הזה על החלטת הנשיא. מה שכחול לבן עושים זה שהם פוגעים בנשיא, משחקים של ילדים קטנים. הם ראו שיש חוות דעת משפטית חדשה של היועץ המשפטי של הכנסת בנושא הוועדה המסדרת, ופתאום החליטו שהם לא רוצים.

“הם דאגו שבל”ד יגידו שהם לא תומכים על מנת שיירדו מ-57 ממליצים ל-53. זה כמו שאנחנו נלך עכשיו לאגודת ישראל ונגיד ‘אל תמליצי לנשיא’. מה זה המשחקים האלה? כחול לבן צריכים להגיד את האמת לנשיא. הם שברו את כל הכלים”.

בתשובה לשאלה האם הוא בטוח שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה השיב ביטן, “אני לא בטוח. אני אומר שאי אפשר להקים ממשלה בלי הליכוד, כל ממשלה שתקום בלי הליכוד לא תחזיק מעמד חצי שנה ואת זה גנץ וכחול לבן יודעים.

“מספיק עם המשחקים האלה, הגיע הזמן שגנץ יישב עם נתניהו במקום לשבת עם הרשימה המשותפת. הם צריכים לשבת ביניהם ולדבר, אם הם לא יידברו לא ייצא מזה כלום. יש דרך לפתור את בעיית הרוטציה, למשל שנה, שנתיים, שנה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גנץ משחק ?
    23/09/2019 18:09
    אזרחית
  1. ביטן, אתה לא מתבייש ?? גנץ משחק כמו ילד קטן ?? עד כאן !! אתה באמת כבר מחורפן. מי שעושה משחקים, טריקים ושטיקים, זה אדונך. זה שלא בוחל במניפולציות, הכפשות וההשמצות, רק כדי לא להרפות מהמושכות. הוא הקטר שירד מהפסים וגורר אחריו את כל קרונות מלככי הפינכה שלו שאתה מהבכירים שבהם

  2. ביטן
    23/09/2019 18:12
    אבנר
  3. אני לא תומך בליכוד או בביטן אבל כל דבריו דברי טעם והגיון בריא..כחול לבן איבדו את השפיות..

  4. ביטן
    24/09/2019 21:56
    יטן
  5. ביטן כל מה שלא מוצא חן בעינך הוא ילד יש ילדים חכמים ובוגר