בני גנץ יזכה ל-57 ממליצים? הודעות סותרות מצידה של הרשימה הערבית

מהדורות החדשות המרכזיות פרסמו כי הרשימה המשותפת תמליץ בפני הנשיא על בני גנץ, מועמד כחול לבן לראשות הממשלה • ח"כ אחמד טיבי: לא התקבלה עוד כל החלטה • במידה והרשימה המשותפת אכן תמליץ על גנץ לנשיא, צפויים להיות לו לפחות 57 המלצות מול 55 בלבד לנתניהו
דוד ליבוביץ
כ"א אלול התשע"ט / 21.09.2019 19:57

‘הרשימה הערבית המשותפת’ שוקלת להמליץ על יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, כמועמד לראשות הממשלה. כך עולה מהדיווחים שיצאו מישיבת הסיעה שנערכה היום (שבת) בכפר קאסם בה השתתפו נציגים מחד”ש, בל”ד, רע”ם ותע”ל.

מאידך, ח”כ אחמד טיבי הסתייג והבהיר כי לא התקבלה החלטה סופית. “היה דיון מעמיק ורציני, אך לא התקבלה החלטה”.

מחר ייפגשו ארבעת ראשי המשותפת לישיבה מכרעת לפני הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה.

עם זאת, ג’מאל זחאלקה אמר כי |בל״ד מתנגדת להמלצה על גנץ בגלל 1. עמדותיו הימניות 2. הוא רוצה ממשלת אחדות עם הליכוד 3. הוא לא מוכן להתחייב לביטול חוק הלאום וחוק קמיניץ”.

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה פנה לקהל בוחריו לקראת ההמלצה על בני גנץ לראשות הממשלה. “אני מבקש מכם שתתנו בנו אמון יוצא דופן מהיום לשבוע קדימה בכדי לבצע משהו גדול לטובת בני עמנו ואני יכול להגיד באופן מוחלט שמדובר גם במשהו היסטורי”.

פגישתם של חברי הסיעה עם הנשיא צפויה להתקיים מחר בשעות הערב. אם אכן תתקבל החלטה בנושא, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1992 שהמפלגות הערביות ממליצות על מועמד כלשהו לראשות הממשלה.

אם הרשימה המשותפת אכן תמליץ לנשיא על גנץ, צפויים להיות לו לפחות 57 המלצות (בינתיים ללא ישראל ביתנו): 33 ממפלגתו שלו, 6 מהעבודה-גשר, 5 מהמחנה הדמוקרטי, ו-13 מהרשימה המשותפת. זאת לעומת 55 ממליצים לנתניהו.

השבוע, בבוקר שלאחר הבחירות, סיפר יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה מחוץ לביתו בחיפה כי שוחח עם יו”ר כחול לבן בני גנץ: “לא קבענו כלום. הכיוון מאוד ברור. אנחנו רוצים להחליף את ממשלת נתניהו. יחד עם זאת אנחנו לא בכיס של אף אחד. צריכים לשמוע ממנו הרבה דברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות