מדוע עצרה המשטרה אישה בת 81 וצלמת שתיעדה את נשות הכותל?

שתי נשים עוכבו במהלך מחאה נגד נשות הכותל • אחת הנשים הא צלמת שתיעדה את מעשיהן של נשות הכותל ותפילתן - והשניה, פעילת ציבור ותיקה בת 81 • עורך דינה: "המשטרה התייחסה לאישה בצורה מחפירה ואף אלימה"
קובי פינדרוס
ג' אלול התשע"ט / 02.09.2019 23:22

המשטרה עיכבה ביום ראשון שתי נשים במהלך מחאה נגד נשות הכותל שהגיעו להתפלל תפילת ר”ח בכותל המערבי.

אחת הנשים הינה צלמת שתיעדה את מעשיהן של נשות הכותל ותפילתן, והשניה – מינה פנטון בת ה-81, פעילת ציבור ותיקה למען שמירה על קדושת הכותל.

בתחילה עצרו השוטרים את הצלמת בחשד לאיומים והיא נלקחה למשטרת הכותל.

כשהתקרבה פנטון לראות במה ניתן לסייע לצלמת, החלה אחת השוטרות לצעוק עליה ואף תפסה בידה. משניסתה פנטון להשתחרר מתפיסת השוטרת, עוכבה גם היא.

פנטון נלקחה לחקירה בתחנת הקישלה, אולם לאחר שהשוטרים גילו את גילה הם הציעו לה לשבת, הגישו לה עזרה ולבסוף אף לא נפתח עבורה תיק פלילי.

למפרע התברר כי הצלמת שנעצרה בתחילה כלל לא איימה על נשות הכותל, והיא שוחררה ללא תנאי.

שתי העצורות יצרו קשר עם ארגון חוננו, ועו”ד משה פולסקי נסע לתחנת המשטרה בקישלה בכדי לסייע לפנטון לקראת חקירתה.

מינה פנטון מסרה: “עברתי חוויה של תחנת משטרה בכותל וחקירה בקישלה, ובשורה התחתונה שום דבר. זה התחיל כשבסוף התפילה דיווחו לי שהצלמת שהזמנתי נלקחה למשטרה בכותל, ורציתי לבדוק למה”.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: “הדבר אינו מתקבל על הדעת כי אישה, בת למעלה מגיל 80, אשת ציבור ירושלמית ותיקה וידועה, תטורטר יום שלם לתחנת המשטרה בשל תלונה שלא נמצאה לה כל ראיה, מלבד תלונה מופרכת של שוטרת צעירה, חמת מזג, נעדרת כל הכשרה מתבקשת במגע עם קהל, שהתייחסה לאישה בצורה מחפירה ואף אלימה”.

ממשטרת ישראל נמסר: במהלך תפילת ראש חודש בכותל המערבי חשודה שאיימה והפרה הסדר במקום הועברה לחקירה, ובהמשך חשודה נוספת שהתעמתה עם שוטרת נחקרה אף היא.

משטרת ישראל רואה בחומרה כל עבירות איומים הפרת הסדר  ופגיעה בלובשי המדים ותמשיך לפעול באזור רחבת הכותל והסביבה תוך שמירה על הסדר הציבורי במקום, ותפעל בנחישות וללא פשרות נגד כל אדם שינסה להפר את הכללים והחוק במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות