איתן שנרב משחזר הרגעים הקשים אחרי הפיצוץ ולמי התקשר בטעות

הרב איתן שנרב משחזר, בראיון לאיילה חסון ב-103FM, את הרגעים הקשים בזמן פיצוץ המטען הקטלני ביום שישי במעיין דני סמוך לדולב • "ברור לי שהמטען הזה היה מיועד לחיילים ולא לנו. רינה הצילה הרבה חיילים במוות שלה"
חרדים 10
כ"ד אב התשע"ט / 25.08.2019 11:58

הרב איתן שנרב, אביה של רינה שנרב הי”ד, שחזר הבוקר (ראשון) את רגעי הפיגוע הקשים במעיין דני.

בראיון לאיילה חסון ב-103FM – אמר הרב שנרב: “אני מרגיש הרבה יותר טוב ברוך ה’ , גם דביר מאוד משתפר, הוא עדיין צריך הרבה תפילות אבל הוא משתפר”.

בראיון סיפר האב כי בדרך למעיין, שאל דביר באופן מפתיע שאלות רבות על האופן בו עושים חוסם עורקים. “דקה אחרי זה אני עשיתי לו חוסם עורקים, יחד אתו, ניסינו לעשות את זה בצורה הכי טובה, ביחד, דיברנו איך עושים ואיפה למשוך”, סיפר.

“בשניות הראשונות אני פחות הייתי בקור רוח, אני צעקתי לרינה ובכיתי קצת, ודווקא דביר שמר על קור רוח ואמר לי: ‘אבא תתקשר בבקשה להזעיק עזרה, אנחנו פצועים’.

“צלצלתי לאשתי בטעות, במקום להתקשר למד”א, התקשרתי אליה, אמרתי לה שהיה פיגוע ונפצענו שלושתנו”.

הוא תיאר את הדילמה הקשה שהייתה לו באותם רגעים: “לא רציתי להגיד לה שרינה כבר לא בחיים, כי ידענו כבר את זה, ודביר אומר לי ליד: ‘אבא אל תגיד לאמא, צריך מישהו אחר שיגיד לה כדי שלא תקבל את זה ככה בטלפון’. אמרתי רק, ‘תזעיקי כמה שיותר מהר כוחות, יש פה פצועים, רינה במצב לא טוב, אני ודביר גם פצועים”.

“לקח להם קצת זמן”, הוא המשיך לתאר, “יש להם ציר לא פשוט. אני יודע שהיה לי הרבה זמן עם דביר ועם רינה לבדינו שלושתנו לבד, זה היה באמת מצב לא פשוט. מצד שני מהשניות הראשונות אמרתי לדביר שאנחנו נהיה חזקים, אנחנו חייבים את זה בשביל המשפחה, אנחנו חייבים את זה בשביל עם ישראל”.

ביום שישי לאחר השעה עשר בבוקר התקשר הרב שנרב למוקד בנימין על מנת להודיע כי בכוונתם להגיע למעיין. במוקד נמסר לו שהחיילים צפויים להגיע רק בשעה 11:00, אך הם רשאים לרדת למעיין ושידווח שהם שוהים שם. עוד לפני שהספיקו להגיע, הופעל המטען הקטלני.

“ברור לי שהמטען הזה היה מיועד לחיילים ולא לנו”, אמר, “רינה הצילה הרבה חיילים במוות שלה. בירידה כבר דביר לקח את הגיטרה כדי לשיר שירי קודש והיא גם הייתה בעניין של שירי קודש ולא הספקנו אפילו להגיע למעיין, הפיצוץ היה באמצע הדרך למעיין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות