מרצ, ישראל דמוקרטית ושפיר יחד: ברק מקום 10 • העבודה: מצוין

ניצן הורוביץ ואהוד ברק יתמודדו ברשימה משותפת שתיקרא 'המחנה הדמוקרטי' • סתיו שפיר פורשת מהעבודה ותצטרף גם היא • העבודה פרסמה הודעת ברכה, אך התעלמה בצורה מופגנת מהפרישה של שפיר מהמפלגה: "ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה"
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשע"ט / 25.07.2019 09:56

יו”ר מרצ ניצן הורוביץ, יו”ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק וח”כ סתיו שפיר הודיעו הבוקר (חמישי) כי החליטו להתמודד לכנסת ברשימה משותפת שתיקרא ‘המחנה הדמוקרטי’.

בראש הרשימה יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, שעוזבת את מפלגת העבודה, ואהוד ברק יוצב רק במקום ה-10 ברשימה.

הרשימה המסתמנת היא:

1. ניצן הורוביץ
2. סתיו שפיר
3. יאיר גולן
4. תמר זנדברג
5. אילן גילאון
6. עיסאוי פריג׳
7. חבר מטעם ישראל דמוקרטית
8. ח”כ מהעבודה
9. חבר מטעם ישראל דמוקרטית
10. אהוד ברק

על פי ההסכם, הצדדים הסכימו לא להיכנס לממשלת ימין, על הגנה על האופי הדמוקרטי של המדינה בדגש על בית המשפט העליון, ביטול חוק הלאום וקידום שלום והסדר מדיני עם הפלסטינים, תוך שמירה על האינטרסים של ישראל.

השלושה ימסרו הצהרה משותפת בשעה 17:00.

יו”ר מרצ לשעבר, ח”כ תמר זנדברג, בירכה על האיחוד בין מרצ לישראל דמוקרטית – וכתבה בטוויטר כי מדובר ב”מהלך דרמטי לחיזוק השמאל: הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו”ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה”.

מפלגת העבודה פרסמה הודעה רשמית בה היא מברכת על הקמת רשימת ‘המחנה הדמוקרטי’.

בהודעה נאמר: “אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל.

“החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו”.

הודעת מפלגת העבודה מתעלמת  מהצטרפותה של סתיו שפיר, חברת המפלגה שהתמודדה רק לאחרונה על ראשותה –  לאיחוד המפלגות החדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות