שוטרים ומפגינים נפצעו, כ-30 נעצרו: הפלג חסם את הבירה • צפו

אלפי מפגינים של הפלג הירושלמי הפרו את הסדר וחסמו בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים • מחו על מעצרו של תלמיד ישיבת 'מאירת שמועה' באשדוד, עריק שנעצר - ונכלא ל-20 ימי מאסר
חיים טוויל
כ"ט סיון התשע"ט / 02.07.2019 16:59

אלפי מפגינים של הפלג הירושלמי הפרו אחר הצהרים (שלישי) את הסדר וחסמו בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים.

כוחות משטרת ישראל הגיעו, ופעלו ללא הצלה לפינוי מפרי הסדר והשבת הסדר הציבורי.

כ-30 ממפגינים נעצרו.

כשלוש שעות לאחר שהחלה ההפגנה הודיעה ‘הועדה להצלת עולם התורה’ של ‘הפלג הירושלמי’: “מוכרז כעת ויחזור לתלמודו. ציבור המוחים מתבקש לשוב לבית המדרש ולפנות את כל הצמתים”.

במהלך ההפגנה נפצע פרש משטרה לאחר שמעד עם הסוס בעקבות מפר סדר שלא פינה את ציר התנועה והוא פונה לקבלת טיפול רפואי.

חלק מהמפגינים נפגעו גם, ונזקקו לפינוי.

צילום: באדיבות המצלם

המפגינים מוחים על מעצרו של דניאל כיטוב, תלמיד ישיבת ‘מאירת שמועה’ באשדוד ובנו של חבר מועצה בעיריית בית שמש,  שעוכב הלילה לבדיקה שגרתית של משטרת התנועה, זוהה כ’עריק’ – לאחר שלא התייצב בלשכות הגיוס – והועבר לידי המשטרה הצבאית.

מעצר אלים. . צילום: א.כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
צילום:  באדיבות המצלם
פינוי פצוע. צילום: א.כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בעקבות מעצרו הורו רבני הפלג הירושלמי לצאת היום אחר הצהריים ל”מחאה אדירה ברחובה של עיר”.

בתוך כך, בית הדין הצבאי פסק 20 ימי מאסר לבחור שנעצר.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר בתגובה: “ידינו לא תרפה מהמאבק הנחוש נגד הגזירה הנוראה של גיוס בני הישיבות. נילחם בכל כוחנו ונרעיש על כך עולם ומלואו”.

צילום: מדברים תקשורת
המכת”זית בפעולה. צילום: א.כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: “הציבור החרדי ממשיך להוביל במסירות נפש את מאבקו חסר הפשרות של רבינו ראש הישיבה זצוק”ל נגד גזירת הגיוס. רבינו ראש הישיבה זצוק”ל הורה להרעיש עולם ומלואו ולהיאבק נגד הגזירה שהפילה ומפילה חללים רבים מעולם התורה אל זרועות השמד הרוחני של הצבא, ואנו ממשיכים את דרכו במאבק העיקש וחסר הפשרות.”

מהרכבת הקלה נמסר: בשל ההפגנה המתרחבת לאורך רחוב יפו וחסימת ציר הרכבת, הרכבת הקלה פועלת כעת בשירות מקוצר מתחנת חיל האויר ועד תחנת שער שכם בלבד. לא מתקיים שירות בין תחנת שער שכם לתחנת הר הרצל.

תמונות: א.כהן – קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, קבוצת מדברים תקשורת  והמשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות