‘שוטר אלים צריך להיות בפנים’: 3 שוטרים נפגעו במחאת אתיופים

מאות מפגינים זועמים חסמו צמתים וצירים במחאה על מות הצעיר ממוצא אתיופי והתעמתו עם שוטרים • עדויות וממצאים שבידי החוקרים מחזקים הערכה: הירי של השוטר לא היה מוצדק • ש"ס: "טענתם כי יד השוטרים קלה על ההדק כשמדובר בעולים מאתיופיה, מחייבים בדיקה מקיפה ואמינה"
חרדים 10
כ"ט סיון התשע"ט / 01.07.2019 22:03

מאות בני אדם הפגינו הערב (שני) בצומת קריית אתא, במחאה על הרג סלומון טקה, צעיר ממוצא אתיופי, אמש בקריית חיים.

כמה מפגינים הבעירו צמיגים בצומת עצמו, והכביש נחסם לתנועה.

במהלך הפגנת מחאה מול תחנת משטרת זבולון, החלו מאות מפגינים ליידות אבנים, בקבוקים וזיקוקים לעבר השוטרים במתחם – וכתוצאה מכך, לפי דוברות המשטרה,  3 שוטרים נחבלו בפניהם ובגופם ונזקקו לטיפול רפואי.

המשטרה פיזרה את המתפרעים לאחור באמצעות שימוש ברימוני הלם, בשל האלימות והסיכון כלפי השוטרים.

הפגנה נוספת התקיימה סמוך לקניון חיפה, גם שם חסמו המוחים צומת סמוך.

מחאות התקיימו גם בדרום: בבאר שבע חסמו מפגינים את צומת הרחובות שדרות טוביהו ויגאל ידין. באשדוד נערכת מחאה מול תחנת המשטרה. גם באשקלון ובנתיבות הפגינו יוצאי אתיופיה.

המפגינים הבעירו צמיגים וקראו: “שוטר אלים צריך להיות בפנים”

במרכז הארץ, מפגינים חסמו קטע בכביש 40,  ואת מחלף יבנה בכביש 4.

הצירים פונו רק כעבור שעות.

לא היה בידו אמצעי מסכן חיים

לפי דיווח בחדשות 12, ממצאי החקירה עד כה העלו שהירי כפי שבוצע היה שגוי.

לפי התרשמות החוקרים, גם אם השוטר חש מאוים, לכל היותר הוא היה צריך לירות באוויר. עם זאת, מתחזקת ההערכה שאכן כפי שהשוטר טען הוא ירה לכיוון הרגליים, הקליע פגע באספלט ומשם ניתז אל חזהו של טקה.

הבדיקה בשטח, וכך גם הנתיחה הפתולוגית, תומכים בגרסה זו.

בחקירתו הראשונה במח”ש ולאחר מכן גם בשיחה עם פרקליטו, הקצין היורה סיפר שבעודו יושב עם רעייתו ושלושת ילדיו בגן משחקים הוא נקלע לסכנת חיים כשניסה להפריד בין צעירים מתקוטטים.

“ראיתי כמה צעירים מטרידים נער אחר, מטלטלים אותו וכנראה מנסים לקחת ממנו משהו – אז החלטתי ללכת אליהם”, שחזר השוטר. “הרגשתי סכנת חיים, אז נאלצתי לבצע ירי”.

הגרסה הזאת נתמכת גם בעדות של עדת ראייה. למרות הממצאים האלה, שמחזקים את גרסת השוטר, חוקרי מח”ש מטילים ספק אם באמת הייתה הצדקה לירי ואם הוא נעשה על פי הכללים.

צילום: Meir Vaknin/Flash90

חדשות הערב ב’כאן 11′ פורסם כי העדויות והממצאים שבידי החוקרים מחזקים את ההערכה כי הירי של קצין המשטרה לא היה מוצדק. זאת, מפני שטקה לא סיכן את חיי השוטר ולא היה בידו אמצעי מסכן חיים.

“אסור שדמם של העולים יהיה הפקר”

מש״ס נמסר: “תנועת ש״ס דורשת לפתוח בחקירה מקפת על נסיבות הירי שגרמו למותו של סולמון טקה בן ה-19, אתמול בערב. אסור להשלים עם תחושת עולי אתיופיה כי חלק מהם חוששים לצאת לרחוב בשל אלימות השוטרים נגדם.

“זעקתם וכאבם של העולים מאתיופיה וטענתם כי יד השוטרים קלה על ההדק כשמדובר בעולים מאתיופיה, מחייבים בדיקה מקיפה ואמינה. אסור שדמם של העולים היקרים יהיה הפקר”.

גם ראש הממשלה התייחס היום גם למותו של הצעיר האתיופי ושלח את תנחומיו למשפחה. “הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן – היא המפתח בסופו של דבר לעוצמה שלנו. אני מצר על אובדן החיים הטרגי של סלמון טקה אמש בחיפה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו.

”שוחחתי על כך עם מ״מ המפכ״ל היום שהבטיח לי שנעשה מאמץ גדול להגיע לאמת במהירות האפשרית. העדה האתיופית יקרה לכולנו. עשינו מאמץ גדול בשנים האחרונות כדי לשלב אותה היטב בחברה הישראלית, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות”.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאור כל ההתפתחויות של החקירה במהלך היום מעדיף לגבות את השוטר הנקי כפיים
    01/07/2019 23:51
    אייל
  1. לאור כל ההתפתחויות של החקירה במהלך היום מעדיף לגבות את השוטר הנקי כפיים

    • אלימות אתיופית בלתי נסבלת   03/07/2019 00:30

      לא יתכן שאתיופים יתנהגו באלימות כלפי שוטרים ובכלל. יצר הנקמה שלהם גרוע משל המוסלמים. צריך לרסן אותם ומהר. לא צריך להיות גאוותן מתנשא ואלים מול שוטר.

  2. ילד נרצח על ידי שוטר וזו הכותרת ששוטרים נפצעו
    02/07/2019 06:22
    שןטרים נפגעו זו כתבה שבחרתם
  3. שולחים את הגוף שרצח להפגנה

  4. ש"ס זו המפלגה הכי גזענית שיש! מחפשים לקושש קולות
    02/07/2019 08:34
    דודי
  5. איפה הייתם בפרשת יינות ברקן? איפה הייתם בפרשת המוהל המתעלל? איפה הייתם כשלא קיבלו ילדים אתיופים לבתי ספר דתיים? לכו לרכב על אוכלוסיה אחרת.

    • מנחם   02/07/2019 22:38

      מצד אחד מבקשים שיתמכו ומצד שני מזלזלים ? ש”ס היו היחידים במגזר החרדי שהלך נגד המפעל של היין וכו…מה קרה לך?

  6. ההפגנה
    02/07/2019 23:57
    ישראלי
  7. מה אתם עושים את האתיופים המפגינים יפי נפש כשהם זורקים צמיגים בוערים על שוטרים או הופכים ניידות או שוברים חלונות ראווה סתם, כי הם יכולים כי זה הפגנה או העובדה שהם תוקעים 60 אלף איש במשך שעות ממש מסכנים יאללה שיירו עליהם עם כדורי אוויר כבר

    • איילה   03/07/2019 10:10

      מוח ולב / החלק היומי, פרשת חוקת / סיון רהב-מאיר:

      כמה עצוב לראות אלימות כזו. כמה עצוב לראות אוזלת-יד משטרתית כזו. בפרשת השבוע אנחנו נפרדים משני מנהיגים – אהרון הכהן נפטר, ומשה רבנו מתבשר שלא ייכנס לארץ ישראל. נדמה שהשילוב בין השניים יכול לאותת מהי המנהיגות שכל חברה צריכה: אהרן הוא איש החסד. הוא מתואר כ”אוהב שלום” ואפילו כ”רודף שלום”. איזה ביטוי יפה. כמו שיש אדם שרודף כסף או אדם רודף פרסום, אהרון פשוט רודף אקטיבית אחר השלום. לפנים משורת הדין, הוא הולך ומפייס בין החלקים השונים של עם ישראל. כמה חשוב להקשיב למצוקות, לתת מקום לתחושות של אפליה וקיפוח, להעניק לכל אחד תחושה טובה של שייכות.
      אבל לצידו של אהרון, פועל גם משה רבנו, שמזוהה עם מידת האמת, מידת הדין. תורת-משה בונה מערכת חברתית מסודרת. יש חוקים וצריך לציית להם, יש חוק וסדר, יש אכיפה ויש ענישה. אי אפשר בשום אופן להכיל אלימות ואנרכיה, אי אפשר לקחת בשבי מיליוני אזרחים תמימים בגלל מחאה אלימה.
      יש פרשנים שמסבירים שאהרון הוא הלב, ומשה הוא המוח. כל אחד מאיתנו צריך להפעיל את שתי המידות האלה בחייו הפרטיים. גם החברה הישראלית צריכה את שני המאפיינים האלה – כדי לרפא פצעים ולהתקדם קדימה.

    • אלם   03/07/2019 11:52

      כל הכבוד לכל המפגינים אתם הכי הגברים שיש

  8. זה לא הפגנה זה טרור!
    03/07/2019 22:52
    אנונימי
  9. אני מסכים בהחלט שמגיע להם כמו כל אזרחי המדינה, ובגלל שמפלים אותם זכותם המלאה לקיים הפגנה ולהביע את מחאתם, עם זאת אין ספק שיש גבול שאותו לא עוברים, וחבל שחלק לא קטן מבני העדה החליטו לעבור את הגבול, ולקחו את החוק לידיים ובכך הפכו את ההפגנות לטרור, כן זה טרור לכל דבר!
    להכות אזרחים חפים מפשע זה טרור!
    נזקים לרכוש פרטי זה טרור!
    לחסום כבישים 7 שעות זה טרור!
    די לגזענות ודי לטרור!!!
    איפה המשטרה – על ערבים הם יכולים על חרדים הם יכולים, ואיפה הם פה???