מצלמות המהירות: האם כל מי שקיבל קנס יכול לזרוק אותו לפח?

המשטרה נערכת להחליף את מצלמות המהירות הלא אמינות: המשמעות - תתקשה לשלוח דו"חות לפחות שנתיים • עו"ד תומר גונן: "יש לחקור מי אחראי לרעיון המטומטם לקחת מערכת שיצאה משימוש ב-2003 ולהביא אותה לשימוש ב-2013"
חרדים 10
כ"ב סיון התשע"ט / 25.06.2019 16:45

פרויקט אכיפת המהירות היקר בתולדות ישראל, שהפעלתו נקלעה לקשיים משפטיים, צפוי להיות מוחלף בפרויקט אכיפה חדש – שצפוי לארוך כשנתיים.

לפי דיווח ב’כלכליסט’, מאות מצלמות המהירות של המשטרה אינן משמשות עוד לתיעוד של עבירות מהירות ומשלוח דוחות לבית הנהג, אלא רק למה שמשטרת ישראל מגדירה כ’תיעוד’ של המהירות. בפועל דוחות לא נשלחים לנהגים כבר מעל חצי שנה.

לפי ‘כלכליסט’, המשטרה החלה בשבועות האחרונים בתהליך בחינה של מספר מכמונות מהירות חדשות שיחליפו את אלה שמותקנות על עמודים ברחבי הארץ וגם את את מכמונות המהירות שמותקנות על גגותיהן של ניידות המשטרה.

עו”ד תומר גונן המומחה לדיני תעבורה, עשה היום (שלישי) סדר בנושא בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM והשיב על השאלה הבוערת: האם נכון להיום המצלמות נחשבות אמינות?

“נכון להיום פסק הדין היחידי שדן בנושא אמינות המצלמות קבע שלא ניתן להוכיח את אמינותן. כל השאר הן הודעות של יח”צנים ותקשורת שאין מה לסמוך עליהן. סליחה שאני אומר ככה אבל אני תוהה של מי היה הרעיון המטומטם לקחת מערכת שיצאה מכלל שימוש ב-2003 ולהביא אותה לישראל ב-2013. מישהו צריך לחקור איך זה קרה”.

אז כל מי שביצעו עבירות לא אמורים לדאוג?

“אנחנו לא ממליצים לאף אחד לנוסע מהר”.

כל מי שמגישים נגדו קנס יכול לזרוק אותו לפח? 

“אני קורא לכל מי שקיבל דו”ח מהירות חדש לבקש להישפט. מי שיש לו דו”ח חי וקיים – המדינה תסיים את התיק בקנס מקל ללא נקודות. זה מה שקורה בכל רחבי הארץ. בינתיים מחפשים מערכת חדשה שתעבוד טוב יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות