האם ההחלטה הזו שקיבל הגר”י יוסף פוגעת בכבודו של הגר”ד לאו?

בשנה הקרובה יחולו בהדרגה שינויים בתכונת הבחינות לרבנות ולדיינות: בין השאר בוטל מבחן 'דרך ארץ' אותו יזם הגר"ד לאו לפני ארבע שנים • במועצת הרבנות הראשית הוחלט גם על ביצוע הקלות מסוימות בהליכי הבחינות
יוסף גרינבוים
כ' סיון התשע"ט / 23.06.2019 11:38

במסגרת המתכונת החדשה של בחינות הרבנות והדיינות החליט הראשל”צ הגר”י יוסף, לבטל את מבחן ‘דרך ארץ’, אותו יזם והוביל קודמו בתפקיד נשיא מועצת הרבנות הראשית, הגר”ד לאו.

לפי דיווח בערוץ 7, לרגל השינויים במתכונת הבחינות, כינס בשבוע שעבר הגר”י יוסף את בודקי ועורכי הבחינות, על מנת לסקור את השינויים שנעשו במבחני הרבנות ולחדד בפני בודקי הבחינות את מטרות המבחן והליך הבדיקה.

המתכונת החדשה נקבעה לאחר בחינה מעמיקה של הגר”י יוסף, יחד עם מועצת הרבנות הראשית, בה עלה הצורך להתאים את מבחני הרבנות הראשית לנושאים היותר מעשיים בהלכה שרבנים ודיינים נדרשים אליהם בתוקף תפקידם, במהלך כהונתם כרבנים אזוריים ומורי הוראה.

אחד המבחנים שבוטלו הוא מבחן ‘דרך ארץ’ שתיקן הרב הראשי הגר”ד לאו, לפני כארבע שנים.

מהרבנות הראשית נמסר: “השינויים שנעשו ובין היתר השינוי של ביטול מבחן בדיני בין אדם לחברו נובע בעקבות עמדת הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית היא כי בהכשרתו של רב יש להתמקד בידע ההלכתי הדרוש לרב ולכן הורחבו המבחנים להעמקת הידע בבית יוסף בכל תחומי ההכשרה. דרך ארץ ובין אדם לחברו, לא לומדים במבחן בכתב אלא במבחן המעשה”.

יצוין, כי במועצת הרבנות הראשית הוחלט על ביצוע הקלות מסוימות בהליכי הבחינות כדוגמת מעבר ל- 11 בחינות במקום 13 בחינות להסמכה לרב-עיר, וכן הורדת גיל הבחינה ל-21 במקום גיל 22 שהיה נהוג עד היום.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פגיעה
    23/06/2019 15:26
    טופסי
  1. כן זה פוגע
    שניהם לא צדיקים

  2. למה בכל דבר מחפשים מה לא טוב?
    23/06/2019 21:09
    ידען
  3. המבחן בדרך ארץ היה לא מעשי בכלל, מבחן קשה ומורכב שכמעט לא קשור לענייני דרך ארץ, היה בו הרבה חלקים מחושן משפט, הלכות שכנים וכל מיני תוספות בלי קשר אחד לשני. ודינו היה להתבטל.

  4. מלחמת הגרד במגרד
    25/06/2019 05:37
    גדי
  5. במלחמה מסוג זה משתמשים בחרקים כגון פרעושים שעקיצתם מאוד מגרדת.