הכתב הצבאי מגלה משהו שידהים חילונים שמתעקשים לגייס חרדים

הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושע כי מערכת הביטחון לא זקוקה לעוד חיילים חרדים - ולכן הדיון על חוק הגיוס היה בכלל מיותר • "הם יקרים מאוד, חייל חרדי עולה יותר מכפול - ואנחנו עם עודף חיילים שאין מה לעשות איתם"
חרדים 10
כ"ו אייר התשע"ט / 31.05.2019 16:19

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’, אומר כי מערכת הביטחון לא זקוקה לעוד חיילים חרדים – ולכן הדיון על חוק הגיוס, שבגללו נפלה ממשלת הימין,  הוא מיותר לחלוטין.

בשיחה בגלי צה”ל, אמר יהושע: “אתה שואל אם צה”ל צריך עוד חרדים בשירות? אז התשובה היא לא. יש כ-3,000 חרדים שמתגייסים בשנה, הרוב למסגרות לוחמות, ועוד לוחמים חרדים יגרמו לעוד כאב ראש לצה”ל.

”כל מסגרת חרדית עולה הרבה יותר כסף לצה”ל, יוצרת המון מגבלות עם המגמות החדשות של עליה בגיוס בנות לוחמות”.

יהושע הסביר מדוע אין צורך בגיוס חרדים נוספים לשירות צבאי: ”בשנת 2021, בעוד שנתיים, צה”ל יהיה עם גידול שיגיע עד 17 אלף חיילים שאין לו מה לעשות איתם ב-2025. 17 אלף חיילים. הוקמה ועדה בראשות האלוף מוטי אלמוז שצריכה למצוא פתרון לאותם חיילים, איך משחררים אותם. אנחנו עם עודף חיילים החל מעוד שנתיים.

”באמת לא צריך אותם. הגדוד החרדי החליף גזרה לא מזמן וצה”ל נאלץ להוציא את הבנות שמשרתות באותה חטיבה, כי התחייבו לגדוד החרדי שלא יהיו בנות בגזרה. מי צריך אותם?”

יהושע סיכם: ”ברור לכל שצה”ל לא צריך חיילים חרדים, גם לא במסגרות הלוחמות ובקרוב ישחרר המון חיילים, הם יקרים מאוד, חייל חרדי עולה יותר מכפול מאשר חייל בחובה ולכן כל הדיון הזה היה מיותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל עדיין יש חובת גיוס אצל החילונים, הלא כן?
    31/05/2019 17:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ולמה אצל זה כן, ואצל זה לא?
    האם דמם אינו שווה?
    האם הגנה מעשית על הארץ המובטחת ועל עיה”ק היא רק לשכירי חרב?

    העלות של גיוס חרדי נובע בגלל שבני”ש גדל בסיגוף ובניתוק מהעולם, ובגיל גיוס אין לו מיומנויות בסיסיות כמו חשבון, או יכולת השרדות מינימלית מחוץ לשבט שלו,
    והוא מגיע עם כמות של דעות קדומות ואיסורים שלא מאפשרות לו לתפקד בסביבה רגילה.

    העלות הכפולה היא תעודת עניות לעולם החרדי שהביא לכך מלכתחילה.
    התביישו לכם.