‘פתאום אני רואה סכין ארוכה מלאה בדם’: הנער שנפצע משחזר • צפו

רעייתו של גבריאל לביא שנפצע קשה בפיגוע בעיר העתיקה: "נמשיך ללכת דרך שער שכם, לא ניתן להם להגביל אותנו אני בטוחה שהוא ינצח ויקום על הרגליים" • ישראל מאיר נחומברג בן ה-16 שחזר את רגע הדקירה: "רצתי ואז מישהו אמר לי שאני מלא בדם"
חיים טוויל
כ"ו אייר התשע"ט / 31.05.2019 12:43

גבריאל לביא, חסיד ברסלב, אב לשלושה, שנפצע באורח קשה בפיגוע הדקירה שאירע הבוקר (שישי) בעיר העתיקה בירושלים, נותח בבית החולים שערי צדק ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

• עוד בנושא: 

‘המחבל התנפל’: פצועים קשה ובינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה

רעייתו נילי לביא אמרה לכאן חדשות: “נמשיך ללכת דרך שער שכם, לא ניתן להם להגביל אותנו. אני בטוחה שהוא ינצח ויקום על הרגליים”.

ישראל מאיר נחומברג, תלמיד הישיבה בן ה-16 שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה, שיחזר את שאירע לחדשות 13: “רכבתי על אופניים לכיוון שער יפו, כשעצרתי לתקן משהו באופניים יצא מאחת הסמטאות המחבל. בהתחלה הייתי בטוח שהוא נתן לי בוקס בגב ואז כשהסתובבתי ראיתי סכין מלאה בדם. המשטרה הגיעה מהר ופעלה טוב מאוד”.

אביו, רפאל נחומברג, אמר: “אחרי שבניי חזרו מהתפילה, פתאום התפרץ עליהם המחבל, דקר את הבן שלי מאחורה ורדף אחר הבן השני. המשטרה בשניות הגיעה. הבן שלי ניצל ממוות”.

ל’כאן חדשות’ סיפר תלמיד הישיבה: “בהתחלה חשבתי שקיבלתי בוקס. רצתי מהר ושאלתי מישהו, האם אני באמת פצוע? הוא ענה ‘כן, אתה מלא דם”.

במיטתו בבית החולים סיפר הנער על השתלשלות האירועים: “אני זוכר שהגיע מישהו מאחוריי חשבתי שהוא נותן לי בוקס, ופתאום אני רואה סכין ארוכה מלאה בדם. רצתי לכיוון בית כנסת החורבה, הזעקתי עזרה. בזכות חסדי שמיים יצאתי כמעט ללא פגע.

הוא הוסיף: “הרופאים טיפלו בי מהר והתחשבו בי. זה שאני חי זה נס אלוקי, הוא דקר אותי מרחק קטן מעמוד השדרה. קצת כואב לי, אני לא יכול לנשום נשימות עמוקות. אחי היה לידי ולמזלנו לא קרה לו כלום. הגעתי לירושלים ללמוד בליל שישי ומשם באופן קבוע אני מתפלל שחרית בכותל, אני אמשיך להתפלל ולהגיע למקום גם עכשיו”.

 

ד”ר אלון שוורץ, כירורג בכיר במחלקת הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן במצבו של גבריאל לביא: “כעשר דקות לפני שבע קיבלנו דיווח על גבר שנדקר בעיר העתיקה והגיע לחדר הטראומה דקור בכל חלקי גופו – קרקפת, צוואר, גב, חזה ובגפיים עליונות”.

שוורץ הוסיף: “הוא היה במצב קשה והענקנו לו טיפול רפואי, לאחר שמצבו התייצב הוא הועבר בדחיפות לחדר ניתוח ומשם הוא הועבר לטיפול נמרץ להמשך טיפול”.‎

מנכ”ל בית החולים שערי צדק ד”ר עופר מרין: “לא נשקפת סכנה מיידית לחייו של לביא אך מצבו קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות