“אני מנסה לראות אם נשאר משהו מהבית ולא רואה”: 40 בתים נחרבו

עשרות בתים עלו באש ביישוב מבוא מודיעים הסמוך ליער בן שמן • תושבי שילת, גימזו, כפר דניאל תרום, כפר אוריה ותעוז הורשו לשוב לבתיהם • צוותי הכיבוי חוששים שבמהלך היום תחזור הרוח ותדליק מחדש את השריפות
חיים טוויל
י"ט אייר התשע"ט / 24.05.2019 12:06

השריפות משתוללות: הבוקר (שישי) הורשו תושבי שילת, גימזו וכפר דניאל לשוב לבתיהם לאחר שפונו אתמול בגלל השריפות.

בשלב זה מדובר בשלושת היישובים הללו בלבד, ורק לאחר תיאום מול המועצה.

ראש המועצה וצוות חירום מטה יהודה הודיעו לתושבים: “אזורנו עדיין מצויי בכוננות גבוהה ומוכנות לחירום. כביש 44 נפתח לתנועה. תושבי תרום, כפר אוריה ותעוז מורשים לחזור לבתיהם. הכניסה להראל אסורה עד להודעה חדשה”.

עשרות בתים עלו באש ביישוב מבוא מודיעים הממוקם ליד יער בן שמן, ונזק כבד נגרם לתשתיות ביישוב. התושבים לא מורשים לחזור לבתיהם.

יוסי קוזצקי, תושב מבוא מודיעים, נאלץ להימלט מהיישוב עם משפחתו בשל הלהבות שכילו את ביתו. הבוקר הוא הגיע לאזור כדי לראות מה נותר מביתו.

“אני מנסה לראות אם נשאר משהו מהבית ואני לא רואה”, אמר קוזצקי לחדשות 12. “היום באנו לבדוק האם נשאר משהו. גם שתי הכלבות שלנו נשארו באזור ורצינו למצוא אותן. שמענו ש-40 בתים במושב נחרבו ונשרפו כליל. אז אנחנו עומדים פה ומנסים לראות אם נשאר משהו מהבית – ואני לא רואה”.

גם יער ‘קדושי זגלמביה’, הנמצא בלב יער בן שמן – נשרף. היער הוקם בעזרת יוצאי קהילות פולין, בני הדור השני, לזכר כ-100 אלף יהודי זגלמביה, שבדרום מערב פולין, שרובם הגדול נספה בשואה.

הכניסה ליער בן שמן ואזור תל חדיד אסורה לכניסת מטיילים, ובמשטרה מוסרים כי יש להימנע מלהגיע גם לאזור יער קולה. כביש 443 יישאר סגור לתנועת אזרחים בקטע שבין מחלף בן שמן למודיעין.

צוותי הכיבוי חוששים שבמהלך היום תחזור הרוח ותדליק מחדש את השריפות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, קיימו הערכת מצב בחפ”ק בתל חדיד. הם קיבלו סקירות על מצב השריפות ועל ההיערכות לקראת התחדשות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נישבר לי הלב
    26/05/2019 09:07
    כואב
  1. אוי אוי הבית של פיצה שושנה 😭
    אלוקים אמור די לכל הצרות 😢