“מזעזע”: ‘היתרי’ עבודה ל-30 אלף איש בשתי שבתות בשל האירוויזיון

הדיון בוועדת השרים לענייני 'היתרי' עבודה בשבת, התקיים במשך רבע שעה בלבד, ובהינף-יד אישרה הוועדה את ה'היתרים' ההמוניים • השר יצחק וקנין התנגד • יו"ר 'דגל': "הודענו לליכוד כי מה שהיה לא יהיה יותר"
אריה ריבקינד
א' אייר התשע"ט / 06.05.2019 09:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ, אישרו אתמול (ראשון) ‘היתר’ עבודה ל-30,000 איש, לשתי השבתות הקרובות, בשל האירוויזיון שמתוכנן להתקיים בתל אביב.

הדיון בוועדת השרים לענייני ‘היתרי’ עבודה בשבת, התקיים במשך רבע שעה בלבד, ובהינף-יד אישרה הוועדה את ה’היתרים’ ההמוניים. לאישור התנגד הנציג החרדי בוועדה, השר לענייני דת ח”כ יצחק וקנין.

במפלגות החרדיות אומרים כי במשא ומתן הקואליציוני, ישימו המפלגות שומרות השבת – יהדות התורה, ש”ס ואיחוד מפלגות הימין – דגש על החזרת מצב השבת לקדמותו, לבל תחולל לפחות בפרהסיה של המדינה.

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, הגיב ביתד נאמן: “חלק נכבד מהדיון אתמול עם נציגי הליכוד במו”מ עסק בנושא הזה של העבודות בשבת, הודענו להם כי מה שהיה לא יהיה יותר”.

לדבריו, “היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת זה מזעזע. בעניין הזה, של עבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה, אמרנו את זה כאמור לאנשי הליכוד היום במו”מ. נצטרך לקבל מהם החלטות כיצד לנהוג, כי במצב העכשווי אי אפשר להמשיך יותר, אנחנו לא נשתוק על חילולי שבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות