לפיד: ‘מי משלם על זה?’ • יניב: ‘הרגע תקפת את ביבי על שנאה’

בין 2013 ל-2018 עלה מספר תלמידי הישיבות והכוללים מ-98 אלף ל-158 אלף ב-734 ישיבות • המשמעות: תוספת של 300-200 מיליון שקלים בשנה • ומי קפץ? השונא מיש עתיד • אלדד יניב תקף אותו: "לא תהיה פה ממשלת מהפך שלא תתן תקציב לחרדים. אז למה לעשות סיבוב סתם?"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשע"ט / 30.04.2019 21:34

הסיעות החרדיות דורשות במו”מ הקואליציוני להצמיד את תקציב הישיבות לזינוק במספר התלמידים הלומדים בהן.

לפי דיווח בדה מרקר, בין השנים 2013 ל-2017 עלה מספר תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים ב-27% – מ-98 אלף ל-124 אלף, ולכן משמעות הדרישה של המפלגות החרדיות היא תוספת של 300-200 מיליון שקל בשנה לתקציב.

“באופן רשמי, מפלגת יהדות התורה מצהירה כי אינה מעוניינת בכסף נוסף עבור ה’כוללים’, הישיבות ומוסדות החינוך שלה, וכי מה שקיבלה בכנסת היוצאת הוא די והותר עבורה”, כותב חגי עמית.”אולם ההצהרה הזו מתעתעת: הדרישות התקציביות של יהדות התורה – שאליהן הצטרפה ש”ס – הן שמירה על הקיים, כלומר שמירה על התקציב שהוקצה לכל תלמיד ישיבה. כלומר, זינוק במספר הלומדים יוביל בהכרח לזינוק בתקציב”.

לפי נתוני איגוד מנהלי הישיבות, הצמיחה גדולה אף יותר, שכן נכון לשנת 2018 למדו 158 אלף תלמידים ב-734 ישיבות קטנות וגדולות – עלייה חדה לעומת שנת 2017.

לפי דה מרקר, ביהדות התורה העריכו השבוע כי מדובר בצמיחה דמוגרפית של 5%-4% בשנה.

“המשמעות היא שבהסכם הקואליציוני הקרוב ידרשו החרדים זינוק של 20%-18% בתקצוב המוסדות התורניים. במספרים מדובר בתוספת של כ-200 מיליון שקל בשנה”, כותב עמית.

בדה מרקר צוין עוד, כי “הצמדה של התקציב למספר התלמידים היא מהלך שמעודד את הישיבות והכוללים להציג מספר גדול ככל הניתן של תלמידים הרשומים בשורותיהן לרשויות, מה שעלול ליצור תופעה של ‘ניפוח’ מספר התלמידים”.

מקורות ביהדות התורה מסרו ל’דה מרקר’ כי בצוות המשא ומתן של הליכוד התייחסו מאוד בחיוב לדרישותיהם ולא זילזלו בהן.

מי שכבר מיהר להגיב על הכתבה הוא יאיר לפיד, שצייץ: “שאלה אחת: מי משלם על זה?”

בתגובה השיב לו עו”ד אלדד יניב:

“הרגע תקפת בכנסת את נתניהו על הפצת שנאה. והנה אתה עושה אותו דבר. אני חילוני גמור. יותר ממך לדעתי. ולא תהיה פה ממשלת מהפך שלא תתן תקציב לחרדים אז למה לעשות סיבוב סתם?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפעם אלדד יניב אומר את האמת
    30/04/2019 23:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הפעם אלדד יניב מודה באמת המרה – שלא חשובה כאן הכלכלה ולא חשוב שמירת התקציב ולא חשובה כאן הגינות וגם לא צדק חלוקתי (כי מחלקים כאן כספים שלא בצדק).
    מה שחשוב הוא להגיע לשלטון, ובשביל מה רוצה אלדד יניב להגיע לשלטון ? – בשביל לעקור ישובים יהודיים מארצם ומאדמתם. זה מה שמעניין אותו.