היועמ”ש: תאמו שימוע לביבי תוך שבועיים. לא שילם? לא מעניין אותי

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר לעורכי הדין של ראש הממשלה כי לא ימתין עם השימוע עד להסדרת נושא שכר הטרחה שלהם השימוע אמור להיערך עד ליום 10.7.19 • "אם ראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע, יקבל היועץ המשפטי החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ט / 28.04.2019 19:37

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הבהיר היום (ראשון) לבאי כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם רצונם בקיום הליך שימוע בגין תיקי החקירה – עליהם לתאם מועד לשימוע עד עד ליום 10.5.19.

השימוע אמור להיערך עד ליום 10.7.19.

מנדלבליט הבהיר לעורכי הדין כי לא ימתין עם השימוע עד להסדרת נושא שכר הטרחה שלהם.

”סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע”.

עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים.

בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב”דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים”.

מנדלבליט הסכים להשהות את מסירת חומרי החקירה והם עומדים לרשות הסנגורים במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בת”א החל מה-10 באפריל, אך עד כה לא נערכה כל פנייה מצידם לאיסוף החומר.

לאחרונה מסרו הסנגורים, בעקבות פנייה אליהם, כי אין בכוונתם לאסוף את החומרים, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה.

כאמור, במכתב ששוגר לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר גיל לימון, הובהר: “…סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע”.

עוד הובהר במכתב, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות