מבוכה בוועדת הבחירות: באיתמר 52 קולות לטיבי, בביתר הצביעו 104%

נתוני ההצבעה של עשרות יישובים ביו"ש מציגים פערים בלתי הגיוניים בין מספר בעלי זכות הבחירה למספר המצביעים שהגיעו בפועל לקלפי • ראש מועצה אזורית שומרון בתלונה ליו"ר וועדת הבחירות: "לספור מחדש את הקולות, סיכוי סביר שגוש הימין גדול אף יותר"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשע"ט / 10.04.2019 12:37

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה נתונים בלתי הגיוניים בנוגע לשיעורי ההצבעה ביישובים ביהודה ושומרון.

בישוב איתמר שבשומרון, למשל, נמנו בין השאר 52 קולות למפלגות הערביות ואף לא קול אחד למפלגת זהות שעל פי עדויות, היו לה בוחרים רבים בישוב.

בעשרות יישובים שיעור ההצבעה היה גבוה יותר מאשר מספר המצביעים הרשומים כבעלי זכות הצבעה.

כך, לדוגמא, בעיר ביתר עלית בה רשומים 19,103 בעלי זכות בחירה, הצביעו 19,989 – שהם 104%.

ביישוב נגוהות בהר חברון ישנם 87 בעלי זכות בחירה אך לפי הנתונים הגיעו 125 מצביעים אל הקלפיות. אחוז ההצבעה הגיע ל-143%.

ביישוב פדואל בשומרון רשומים 789 בעלי זכות הצבעה ובפועל הצביעו 894 בני אדם, ביישוב רבבה רשומים 787 בעלי זכות הצבעה, אך בפועל הצביעו 986 אנשים.

גם בכמה יישובים ערביים התגלו נתונים בלתי הגיוניים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיש תלונה ליו”ר וועדת הבחירות המרכזית ודרש לתקן לאלתר את טעות הספירה באיתמר, ואף דרש לספור מחדש את הקולות.

“ייתכן ומדובר בטעות או בזיוף מקומיים אולם ייתכן ומדובר בעניין שורשי יותר מה שעלול להשפיע על גודל הגושים. ייתכן וגוש הימין גדול אף יותר ממה שנספר, ולכך יש השלכה דרמטית על תוצאות הבחירות בישראל”, אמר דגן.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי נעשתה טעות הקלדה אולם בשומרון לא מסתפקים בכך.  מהישוב איתמר נמסר: “אנו רואים בחומרה את הפרסום המוטיב של ועדת הבחירות ומצפים לתיקון מהיר של הטעות”.

עם זאת, בחלק גדול מהמקרים מדובר של המספר הנכון של בעלי זכות ההצבעה.

כך, למשל, בברוכין נכתב בטעות שיש רק 230 בעלי זכות בחירה, אלא שיש 430 בעלי זכות בחירה – מה שמוביל לתוצאה המוזרה של מעל 100% הצבעה. כך גם בישובים רבים נוספים.

לפי בדיקת מועצת יש”ע, הטעות במספר הבוחרים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן נבעה מטעות אנוש. מספר הבוחרים בכל יישוב נלקח מהקובץ של בחירות 2015, במקום קובץ הבחירות הנוכחי. הנתונים המופיעים תחת העמודה “מספר הקולות הכשרים לרשימה” הם נכונים, אך בשל הטעות, ועלייה במספר המצביעים ביהודה ושומרון, נראים אחוזים שאינם הגיוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות