נציב תלונות הציבור על מערכון ‘ארץ נהדרת’ שביזה את הגר”ע: לגיטימי

נציב פניות הציבור של הרשות השניה על התלונות בעקבות שידור המערכון שביזה את הגר"ע יוסף: "על אף אי הנוחות שנגרמה לחלק מהצופים בעקבות קטעים אלה, היה מקום לשדרם לטעמי" • מנכ"ל 'בצלמו': "פגיעה ברגשות דת זה קו אדום"
חרדים 10
ד' ניסן התשע"ט / 08.04.2019 21:04

נציב פניות הציבור של הרשות השניה הגיב הערב (שני) על התלונות שהתקבלו בלשכתו על המערכון המבזה ששודר בשבוע שעבר  על הגר”ע יוסף זצ”ל.

“קיבלנו את פנייתך כמוה הגיעו נוספות, בה קבלת על התכנית ‘ארץ נהדרת’ ששודרה בערוץ קשת 12”, כותב הנציב דוד רגב. “בתלונות נטען כי התוכנית ביזתה את זכרו של הרב הראשי לישראל לשעבר הרב עובדיה יוסף זצ”ל. בתלונות נטען כי המעשה היה פוגעני כלפי ציבור מאמיניו ובכלל.

בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור, במהלכו פנתה לגורם המשדר ‘שידורי קשת’, ממנו נמסר:

‘דמותו של הרב עובדיה יוסף ז״ל הוצגה בעקבות החלטת ש״ס להשתמש בו בתשדירי הבחירות.

באותו המערכון הוצגה גם דמותו של מנחם בגין ז״ל. המערכון לא עסק בדת, אלא בשימוש המנהיגים שנפטרו במסגרת תשדירי תעמולת הבחירות של ש״ס, ‘כולנו’ ומרצ’.

צפיתי בתוכן עליו הוגשו התלונות.

ראשית, אני מבקש לציין כי התכנית ‘ארץ נהדרת’ היא תכנית בידור וסאטירה המבקרת על דרך הסאטירה את אירועי היום יום במדינה ובהם גם אירועים פוליטיים. היא עושה זאת במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה.

אינני סבור כי יש להתערב בחופש ביטוי זה למעט מקרים קיצונים של השפלה וביזוי של הצופים.

באשר לתוכן עליו הלנת, עולה כי התוכנית ביקשה לבקר תופעה בה המפלגות משתמשות בזכרם של מתים בניסיון לשכנע את הציבור לבחור בהם. במקרה עליו הלנת ביקרו משתתפי התוכנית את תנועת ש”ס אשר “גייסה” את דמותו של מנהיגה הרוחני הרב עובדיה יוסף זצ”ל בניסיון לשכנע אזרחים לבחור בה.

ואולם באותה תכנית, ביקרו המשתתפים גם מפלגות אחרות אשר “גייסו” את ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ז”ל בניסיון לשכנע אזרחים לבחור בהן.

בקטעים הסאטירים נראו דמויות של הרב עובדיה זצ”ל ומנחם בגין ז”ל, כשהן משיבות למפלגות שגייסו אותם.

מכאן אני סבור כי על אף אי הנוחות שנגרמה לחלק מהצופים בעקבות קטעים אלה, היה מקום לשדרם לטעמי.

עם זאת, אני מצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים האחרים משידור תוכן זה. העברתי את הערתך לידיעת הגורם המשדר”.

שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, שהוביל קמפיין תלונות בעניין – מסר: “פגיעה ברגשות דת זה קו אדום. אני מצר שהנציב חושב שחופש הביטוי מעל. אני שמח שהשחקן בעצמו התנצל ומקווה שלהבא זה לא יקרה שוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די לבכיינות
    09/04/2019 12:36
    משה
  1. 1. במקום להטיף לחילונים שיכבדו את הרב עובדיה, על מועצת ש”ס והראשל”צ להטיף לדרעי על ביזוי הרב עמאר, הרבי מגור ועוד. במקום זה הם כתבו עליו מכתב גיבוי…
    2. באמת, אנשי ש”ס היו מעדיפים שישימו החילונים טענות אמיתיות בפי הרב עובדיה שקשה להם להתמודד איתם? מדוע הם התנגדו להצעת חוק (שהגיש לפיד) נגד הפלייה במוסדות חינוך? מדוע הורו למלכיאלי להימנע מהצבעה על חילולי שבת? מדוע דרעי אישר משחקי כדורגל בשבת? מדוע דרעי חתם על הקלות לייבוא שרימפס? …