גנץ: החזרת באומל? ספין פוליטי • נתניהו: “גנץ פשט את הרגל, אני לא”

ראש הממשלה בריאיון לירון דקל ועמית סגל על עיתוי החזרת גופת זכריה באומל: "התאריך נקבע על ידי שיקולים מבצעיים בלבד" • תהה מדוע לא נפתחה חקירה נגד גנץ: "זה לא האשמת סרק כמו שעושים עליי. זה הגיע מדוח חמור של המבקר" • גנץ: "נתניהו לחוץ כי הוא מכיר את סקרי העומק"
חרדים 10
כ"ח אדר ב' התשע"ט / 04.04.2019 10:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (חמישי), בראיון שהעניק לעמית סגל וירון דקל ברשת ב’, לטענות שנשמעו בנוגע לעיתוי פרסום השבת גופתו של החייל זכריה באומל הי”ד ואמר כי הוא מקרי ואינו קשור לבחירות וכי מדובר בטענה שהיא “קשקוש מוחלט”.

“התאריך נקבע על ידי שיקולים מבצעיים בלבד”, אמר. “ברגע שכל הבדיקות הדרושות הסתיימו – הדבר פורסם. אנחנו מעדכנים מיד את המשפחה, היא לא צעירה ולא מחכים”.

נתניהו לא השיב לשאלה אם יש קשר בין השבת גופתו של באומל ליציאתו היום למוסקבה, לפגישה עם נשיא רוסיה פוטין.

בתשובה לשאלה מדוע אינו מממש את הבטחתו מלפני עשור להפיל את שלטון חמאס בעזה, אמר נתניהו כי לא עשה זאת כיוון שלא מצא מנהיג ערבי שייקח את הרצועה תחת אחריותו.

“עשינו הרבה בעזה, לא כבשנו אותה כי היינו צריכים להחזיק ולקחת עוד שני מיליון פלסטינים תחת רשותנו או לתת את זה למישהו. שוחחתי עם מנהיגים ערבים רבים, אף אחד לא התנדב”, סיפר נתניהו.

ראש הממשלה ציין כי האפשרות של כיבוש הרצועה נמצאת על השולחן: “אינני יודע אם נצליח להגיע לשקט ארוך טווח, אבל דבר אחד אני יודע – אני לא עושה מלחמות מיותרות. אני מפעיל את הכח שצריך ואני מוכן לשלם את המחיר הפוליטי”.

בהתייחסו לפרסום בדה מרקר לפיו קנה את מניות הפלדה בהנחה של 95% אמר נתניהו: “זה שקר. לא קיבלתי אף הנחה, אני גאה בזה שאני מבין בכלכלה, מבין בעסקים, יודע לזהות הזדמנויות עסקיות עולמיות – דבר שלפיד וגנץ לא יודעים. בני גנץ פשט את הרגל, אני לא פשטתי את הרגל”.

בהמשך תהה נתניהו מדוע לא נפתחה חקירה בעקבות ממצאי דו”ח המבקר בעניין גנץ: “זה לא האשמת סרק כמו שעושים עליי. זה הגיע מדוח חמור של מבקר המדינה. צריך לחקור את זה. זה הכסף שגנץ לקח ממשלמי המסים במרמה – את זה לא חוקרים, לא עושים תוכניות. לא ביבי – לא חוקרים”.

נתניהו התייחס לקמפיין הליכוד שמציג את גנץ כאדם לא יציב נפשית – ואמר: “אמרתי עליו שאני חושב שזה גדול עליו. מעולם לא אמרתי שהוא לא שפוי, אמרתי שהוא קורס תחת הלחץ”.

בתשובה לשאלה מדוע חלק לו שבחים כשסיים את כהונתו כרמטכ”ל אמר ראש הממשלה: “אני לא מתייחס לתקופת כהונתו כרמטכ”ל. אני חושב שהמעבר מהצבא לפוליטיקה במיוחד למדינאות הוא מעבר קשה מאוד וכנראה שבאמת קשה לו לעמוד בלחץ”.

בהתייחסו להקלטה שפורסמה השבוע בחברת החדשות בה נשמע נתניהו אומר שנשיא המדינה ראובן ריבלין “מחפש תירוץ לתת את הרכבת הממשלה לגנץ” –  אמר נתניהו כי התבסס על דבריו של גבי אשכנזי. “אני התייחסתי לכך שהנשיא אמר שהוא יטיל את מלאכת הרכבת ממשלה על המפלגה הגדולה היותר אם אף אחד לא יקבל 61 מנדטים”.

ראש הממשלה הצהיר כי לא יכניס את גנץ ולפיד לממשלתו: “אקים ממשלת ימין חזקה אם אבחר – בלי גנץ ובלי לפיד ועם מפלגות הימין”.

“אנחנו מטר מהניצחון”

יו”ר כחול לבן, הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, התייחס הבוקר בראיון לגלי צה”ל להחזרת גופתו של זכריה באומל ז”ל, מנעדרי קרב סולטן יעקוב, לקבר ישראל.

“סיפוק גדול על חזרתו של זכריה באומל לקבר ישראל, אנחנו מחזקים את העושים במלאכה, אנחנו מחזקים את המשפחה שלו, אני שמח שמעגל אחד לפחות נסגר”, אמר גנץ.

גנץ רמז שעיתוי הפרסום לא מקרי: “אני שמח שנתניהו עושה ספין פוליטי אבל אני יותר שמח שזכריה באומל חזר לקבל ישראל ולמשפחתו”.

יו”ר כחול לבן לא מתרגש מהיחלשות מפלגתו בסקרים: “נתניהו לחוץ כי הוא מכיר את סקרי העומק, גם אנחנו מכירים את סקרי העומק ולכן נתניהו לחוץ. אנחנו ממשיכים לעבוד. אנחנו מטר מהניצחון”.

“אזרחי ישראל מבינים היטב שהחלופה החיובית היחידה להחלפת נתניהו מונחת בכחול לבן, שום חלופה אחרת לא מסוגלת להחליף את השלטון. אנחנו נמשיך לעבוד, ננצח ונחליף את השלטון”, הדגיש גנץ.

גנץ התייחס גם לדברים הקשים שהטיח בימים האחרונים בראש הממשלה: “אני לא חוזר בי מהכינוי ‘רודן בהתהוות’ לנתניהו’. הכי חשוב לישראל ולעובדה שהיא לפני הכל, שנתניהו לא יהיה שם. נתניהו סיים את הלגיטימציה להיות ראש ממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות