ישי פורש ויתמוך ביהדות התורה • דרעי: “יכולתי להטיל וטו. ויתרתי”

המגעים בין הצדדים לתמיכה ב'יהדות התורה' התנהלו בתיווכו של סגן השר מאיר פרוש • משה גפני הודיע בחיפה: ''סגרנו הסכם עם אלי ישי, יפרוש ויתמוך ביהדות התורה'' • ש"ס: "לצערנו, כל מאמצנו לשלום נדחו והם בחרו בדרך אחרת" • אלי ישי: "כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין"
אריה ריבקינד
כ' אדר ב' התשע"ט / 27.03.2019 16:29

יו”ר מפלגת יחד, השר לשעבר אלי ישי, מסיר את מועמדותו ולקרוא למצביעי ‘יחד’ להצביע ביום הבחירות עבור רשימת יהדות התורה.

בשל החשש מפני אובדן קולות, התנהלו בשבועות האחרונים מגעים בין הנהגת יהדות התורה לבין ראש ישיבת כסא רחמים הגר”מ מאזוז – שהבשילו לכדי הסכם.

במהלך כנס פעילים בחיפה סיפר יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני: ”סגרנו הסכם עם אלי ישי, הוא יפרוש ויתמוך ביהדות התורה”.

בתמורה צפוי אלי ישי להשתלב בעשיה הציבורית לטובת הציבור החרדי.

מי שהיה שושבין ההסכם  בין הצדדים, הוא יו”ר שלומי אמונים’, מאיר פרוש – שהנחית בכך מכה נוספת על ש”ס.

בש”ס זועמים על ההסכם, שכן המהלך ‘מכשיר’ את אלי ישי, לאחר שש”ס ניהלה בשנים האחרונות קמפיין ממושך, לפיו  ישי מרד בנשיא ‘מועצת החכמים’.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב לחדשות 13:  “טוב שלא יאבדו את הקולות של מחנה הימין, אבל חבל. עשינו מאמצים שיחד שיחזרו לש”ס למקום הטבעי שלהם ולא הצלחנו. יכולנו להטיל על ההסכם הזה וטו – אבל לא רצינו”.

מתנועת ש”ס נמסר: “ש”ס, בהנהגת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן חכם שלום כהן, וביוזמת יו”ר התנועה השר אריה דרעי, פעלה באופן נמרץ בכדי להגיע לאחדות מלאה של הציבור הספרדי סביב תנועתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצ”ל.

“לשם כך אף מינתה את בנו של מרן, הגאון רבי דוד יוסף, לשליח מיוחד מול ראש ישיבת כיסא רחמים הגר”מ מאזוז בכדי לקדם זאת. לצערנו, כל מאמצנו לשלום נדחו והם בחרו בדרך אחרת.

“ש”ס תמשיך להיות הבית של כלל הציבור הספרדי ושל תלמידי מוסדות כיסא רחמים ותפעל בדרך של אחדות בדרכו של מרן זי”ע ומועצת חכמי התורה”.

אלי ישי ישי עצמו הסביר אחר הצהרים מדוע פרש: “לאחר שבועות של עבודה נמרצת לחזק את תנועת ‘יחד’, הגענו ב”ה להישג של למעלה ממאה אלף תומכים שנרשמו והביעו תמיכה בדרכו של מרן ראש הישיבה גאון ישראל רבי מאיר מאזוז שליט”א, ובדרכה של תנועת ‘יחד’. ועל כך תודתי הרבה לכל הפעילים המסורים שרק בזכותם הגענו ליעד זה.

“כפי שהבטחנו, תנועת ‘יחד’ לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו.

“לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב’יהדות התורה’ בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש. לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט”א את המצב לאשורו נכון לרגע זה, עם כל ההשלכות והאפשרויות. כפי שנהגתי במשך כל שנותי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים”.

לדבריו, “הרב בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת ‘יחד’, וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת ‘יחד’, למשוך את רשימת ‘יחד’ מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת ‘יהדות התורה’ שסימנה ג’.

“מתוך כל האפשרויות שהצגנו בפני הרב, קבע הרב כי אופצייה זו היא הטובה ביותר בכדי לשמר את הדרך בה אנו מאמינים”.

הוא הוסיף: “אנו יוצאים לדרך זו, מתוך הכרה והבנה כי זו הדרך הבטוחה והטובה ביותר למען תורת ישראל, עם ישראל, ולמען שלמות ארץ ישראל. יחד כל בית ישראל ספרדים ואשכנזים, חרדים חילונים ושומרי מסורת, וכל מי שחשובה לו צביונה היהודי של המדינה”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכסא רחמים יבקשו תקציבים מגפני
    27/03/2019 16:38
    דיייב
  1. יקבלו בעיטה וגלגול מכל המדרגות
    ויש הרבה מדרגות בכסא רחמים שנבנו מהתקציב של ש”ס

  2. כל הכבוד לאלי ישי
    27/03/2019 17:03
    ישי
  3. שם את האגו בצד

  4. כמו טוניסאי טוב יוציא לעצמו שתי עיניים העיקר שלמרוקאי יוציא עין אחת
    27/03/2019 17:40
    דיייב
  5. ימחק את יחד אבל העיקר שיוריד למרן וש”ס איזה מנדט

  6. מאד חבל למה לא לשס
    27/03/2019 19:16
    חיה
  7. אם כבר פרשת למה עוד שנאה הייתה נותן לשס וככה היה יותר שלום

  8. ב"ה! אשרי הרב מאזוז גדול הדור!
    27/03/2019 22:05
    נוני
  9. כולנו יחד בוחרים ג’😀

  10. אז עכשיו שש"ס תסגור עם הפלג הירושלמי
    27/03/2019 23:13
    ל.
  11. ושלום על ישראל